Hmmm. eli olisiko lähtö jollekkin toiselle linjalle samantien vai ehtisikö kuski käydä WC:ssä siinä välillä :?: (jos tarvetta on)
Ja entäpä tämä
Toki tälläiset tekijät olisi otettu huomioon.
Voisikohan hommaa kehittää jotenkin digipiirturin yhteyteen, jolla asiaa valvottaisiin ja joka olisi jotenkin yhteydessä "YTV-tietokoneeseen" (tarkoitan tällä Helmiä tai sen kehittyneempää versioita). Ja kierrätettävät linjat tulisi toki olla samalta terminaali- tai päätepysäkkialueelta ajettavia linjoja, eikä siirtymiä, kuten nykyään, voisi olla.
Ajosarjan rakenne voisi olla sellainen, etta työpäivä alkaisi aina jollain tietyllä linjalla/lähdöllä, kuten nykyäänkin. Kun tämä kierros on sitten ajettu, katsottaisiin tästä "YTV-tietokoneesta" seuraava lähtö, joka täyttää em. kriteerit. Liikenteen tyoöjohdolla olisi toki kokoajan reaaliaikainen kuva siita, mitä tapahtuu ja tarvittaessa voisi puuttua asiaan, jos jokin siihen antaisi aihetta. Jos on tarvetta vessaan tms. voitaisiin ko. kuljettajalle sijoittaa jokin hieman myöhemmistä lähdöistä.
Tauon sijoittaminen olisi tosiaankin hankalaa, kun ei olisi aivan varmaa, missä kuljettaja busseineen laillisen työajan päättyessä kulloinkin olisi.
Tai sitten toimittaisiin kuten nykyäänkin eli valmiin ajosarjan mukaan, vaikkapa kierrätyksineen, mutta jos liikenteessä tapahtuisi joitain häiriöitä, jotka uhkaisivat sekoittaa liikenteen kulkemista ajallaan, olisi liikenteen työjohdolla valmiudet vaihtaa lähtöjä sen mukaan, etta kunkin linjan lähdöt tapahtuisivat ajallaan.