Concordian ongelmia

Concordia sijoitusrahastojen omistamana yhtiönä hakee vain parasta voittoa, keinoja kaihtamatta. Westendin Linja vastuullisena perheyrityksenä asettaa muut asiat etusijalle ja voittoa tulee sitten jos tulee.

Voi hyvä jysäys, mitä tekstiä... Jos joku oikeasti kuvittelee/uskoo asioiden olevan juuri näin, niin onnea vaan. Kannattanee kuitenkin lukea mm. tuo "kuukanko:n" edellä kirjoittama teksti ja siinä olevat linkit. ;)

Tällekin päivää ns. "päivän naurut" järjestyi kuin Manulle illallinen, kiitos "kemkim" siitä :) ...
 
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2003-03-05,104:2:145104,1:0:0:0:0:0:

Yllä vielä yksi linkki Turun Sanomain uutisointiin po. aiheesta. Nykyisen Westendin Linjan, tuon mainitun "vastuullisen perheyrityksen" taustatoimijoiden toiminnan seurauksena monet Someron Linja Oy:n omistaman eläkesäätiön "palvelukseen" 60-vuotiaana siirtyneet joutuivatkin eläketulon päättymisen seurauksena kortistoon.

Referoituna todettakoon, että Helsingin hovioikeuden muutettua Hgin ko:n tuomion siitä, ettei Someron Linjan eläkesäätiöllä ollut etuoikeutta Merita Pankin suhteen West-Bus Oy:n konkurssipesän varallisuuteen, eläkesäätiön jäsenet saivat lähes kahdeksan vuoden odotuksen jälkeen lisäeläkkeensä viivästyskorkoineen.
 
Viimeksi muokattu:
Westendin Linjan omistajien rahanteosta bussialalla on langetettu vankeustuomioitakin: uutinen ja toinen uutinen.

Eipä olisi kyllä uskonut! Vielä kun kehuvat pienen yhtiön hyvyyttä täällä YTV:n lehdessä sivulla 6:
http://www.ytv.fi/NR/rdonlyres/75643C0B-54C3-4192-A4E2-54790C292A9B/0/hyppaa_kyytiin_2005_3.pdf

Ehkäpä yritykset ovat nykyään yhtä vastuuttomia koosta riippumatta ja menneen ajan pienyritysten parempi henki ja vastuullisempi toiminta mennyttä maailmaa.

Tällekin päivää ns. "päivän naurut" järjestyi kuin Manulle illallinen, kiitos "kemkim" siitä :) ...

Huumoria on aina oltava päivässä, joten ole hyvä :D
 
Eipä olisi kyllä uskonut! Vielä kun kehuvat pienen yhtiön hyvyyttä täällä YTV:n lehdessä sivulla 6:
http://www.ytv.fi/NR/rdonlyres/75643C0B-54C3-4192-A4E2-54790C292A9B/0/hyppaa_kyytiin_2005_3.pdf

Ei ehkä kannata sokean naivisti uskoa kaikkea mitä mainoslehdet hymyssä suin yrittää kertoa... Mutta eipä silti, oikeassahan tuo ytv:n uutinen on. WL on kyllä saanut kiitosta matkustajilta, mutta eipä se TJ:n toimia yhtään sen enempää tee hyväksytymmäksi.
 
Ei ehkä kannata sokean naivisti uskoa kaikkea mitä mainoslehdet hymyssä suin yrittää kertoa... Mutta eipä silti, oikeassahan tuo ytv:n uutinen on. WL on kyllä saanut kiitosta matkustajilta, mutta eipä se TJ:n toimia yhtään sen enempää tee hyväksytymmäksi.

YTV-lehti on kuitenkin viranomaistiedotteeksi luettava viranomaisten julkaisema lehti, eikä mikään tavallinen mainos. No, ehkä viranomaiset haluavat kannustaa entistä lavean polun kulkijaa uuteen alkuun.
 
YTV-lehti on kuitenkin viranomaistiedotteeksi luettava viranomaisten julkaisema lehti, eikä mikään tavallinen mainos. No, ehkä viranomaiset haluavat kannustaa entistä lavean polun kulkijaa uuteen alkuun.

Ei hemmetti, kyllä on uskomatonta juttua. Kyllä hyvä kemkim YTV:n mainoslehti on ihan vaan mainos eikä mikään elämää suurempi kappale lakia tai raamattua.

Itse muuten pidän eniten VR:n pallomiesten TV:ssä olevista viranomaistiedotteista, ne on tosin jostain käsittämättönmästä syystä sijoitettu mainoskatkoon.
 
Lähdekritiikkiä eikä tervettä järkeä ole syytä unohtaa milloinkaan. Esimerkiksi jos sama uutinen on Kansan Uutisissa, Demarissa tai jossain Nykypäivässä, tiettyjä painotuseroja on havaittavissa. Edes ns. puolueettomat lehdet eivät ole täysin puolueettomia. Jokaisella toimittajalla on omat näkökantansa. Kannattaa katsoa, kuka on kirjoittanut ja kuka julkaissut.
Jos sokeasti uskoo kaiken, mitä nettiin kirjoitellaan, on heikoilla jäillä. Nettiin kun voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa, oli totta tai ei tai jotain siltä väliltä.
 
Matkustin Ti 14.4 aamulla linjalla h15 länsisatamaan ja autona oli vakkarikuljetin 446, etuoven toisessa puoliskossa oli jokin vika ja se paiskautui kovalla voimalla kiinni. Kun tulin illalla laivalta takaisin niin sama auto oli edelleen linjalla ja nyt ovi ei enää sulkeutunut itsestään vaan kuljettajalla oli apuna pitkä puukeppi jolla hän sai oven työnnettyä kiinni ohjaamosta käsin! Onko vara-autot concordialla todella niin kortilla ettei ovivikaista autoa voida vaihtaa kesken päivän toiseen?
 
Matkustin Ti 14.4 aamulla linjalla h15 länsisatamaan ja autona oli vakkarikuljetin 446, etuoven toisessa puoliskossa oli jokin vika ja se paiskautui kovalla voimalla kiinni. Kun tulin illalla laivalta takaisin niin sama auto oli edelleen linjalla ja nyt ovi ei enää sulkeutunut itsestään vaan kuljettajalla oli apuna pitkä puukeppi jolla hän sai oven työnnettyä kiinni ohjaamosta käsin!

Hah hah, kiitos päivän parhaasta jutusta :D
 
YTV-lehti on kuitenkin viranomaistiedotteeksi luettava viranomaisten julkaisema lehti, eikä mikään tavallinen mainos. No, ehkä viranomaiset haluavat kannustaa entistä lavean polun kulkijaa uuteen alkuun.

Mistä päättelet Ytv-lehden olevan viranomaistiedote? Sen nimi on Hyppää kyytiin-lehti ja se on tasan tarkkaan Ytv:n (Pääkaupunkiseudun yhteistyövaltuuskunta) julkaisema tiedote sen järjestämistä joukkoliikennepalveluista Helsingin, Espoon, Vantaa, Kauniaisten, Keravan ja Kirkkonummen alueella. Ilmeisesti Ytv:n omistus on kunnilla, mutta siitä nyt en ole ihan varma. Viranomaiseksi luokitellaan suomessa mm. tuomioistuimet, poliisi ja suomen pankki. Yksikään näistä ei ole antanut tiedotetta Ytv-lehdessä. Se jos kunnat omistavat Ytv:n, ei sen julkaisut tee niistä viranomaistiedotteita.
 
Se jos kunnat omistavat Ytv:n, ei sen julkaisut tee niistä viranomaistiedotteita.

Eiköhän tämä kyseinen asia käynyt jo selväksi nimimerkkien Rehtori ja Camo Lissabone kommenteista. Tarraamista kiinni huonoihin sanavalintoihin voi aina harrastaa, jos ei ole muutakaan kommentoitavaa. YTV on Suomen lain määräämä viranomainen. Hyppää Kyytiin on tämän viranomaisen virallinen tiedotuslehti suurelle yleisölle eli pääasiassa YTV:n kuntalaisille. Ei kai se epävirallinenkaan lehti ole?

Jos lehden sisällöstä vastaa YTV, joka on alueen joukkoliikenneviranomainen, niin odottaisi lehdeltä jonkinlaista harkintaa juttujen sisältöön. Espoo ja Vantaahan hoitavat mm. asukastiedottamisen tulevista joukkoliikennelinjoista lehden kautta, joten ei se aivan merkityksetön läpyskä ole.

Ehkäpä asia on kuitenkin sama kuin VR:llä, halutaan luonnollisesti antaa matkustajille mahdollisimman positiivinen kuva palvelusta ja lakaista ikävät asiat maton alle, niistä tiedetään vain harrastajafoorumeilla. No, eipä YTV-alueelta juuri hyviä bussifirmoja löydy. Jos kalustossa ja kuljettajissa ei olisikaan valittamista, niin vähintään firman taustalta löytyy sitten joku rikollinen. Pohjolan Liikenne on ainoa kunnon yhtiö, mutta en yllättyisi, jos sieltäkin löytyisi jotain huonoa.
 
Viimeksi muokattu:
Pohjolan Liikenne on ainoa kunnon yhtiö, mutta en yllättyisi, jos sieltäkin löytyisi jotain huonoa.

Tämä on vahva väite, enkä sinun viestihistorialla kannattaisi tuollaista väittää. Mitä käsität ns. kunnon yhtiöllä? Onko valtion omistamaan konserniin kuuluva yritys sitä, jos sen harjoittama linja-autoliikenne haiskahtaa vahvasti pääliiketoiminnalla subventoidulta? Eikö tällainen aiheuta epätasa-arvoista kilpailua? Vai onko yritys sinusta kunnon yhtiö kun se kilpailee kilpailutetussa liikenteessä eri resurssein kuin vapailta rahoitusmarkkinoilta varansa ammentavat yritykset?
 
Tämä on vahva väite, enkä sinun viestihistorialla kannattaisi tuollaista väittää. Mitä käsität ns. kunnon yhtiöllä? Onko valtion omistamaan konserniin kuuluva yritys sitä, jos sen harjoittama linja-autoliikenne haiskahtaa vahvasti pääliiketoiminnalla subventoidulta? Eikö tällainen aiheuta epätasa-arvoista kilpailua? Vai onko yritys sinusta kunnon yhtiö kun se kilpailee kilpailutetussa liikenteessä eri resurssein kuin vapailta rahoitusmarkkinoilta varansa ammentavat yritykset?

Linja-autot ovat kunnossa, työehtosopimuksia noudatetaan ja yhtiö saa säännöllisesti parhaat arvosanat liikenteen laatuvertailuissa. Huonossa yhtiössä bussit ovat räjähtäneitä, työehtosopimuksia noudatetaan jos jaksetaan, arvosanat ovat heikot ja saattaapa jopa lain rikkomistakin löytyä taustalta.

Jos pääkaupunkiseudun tilanne on niin epätasa-arvoinen kuin väität, kun Pohjolan Liikennettä ja HelBiä subventoidaan, niin miksi yksityiset firmat kuten Concordia ja Veolia roikkuvat täällä mukana? Muistaakseni myös mm. Concordiaa on vuosikaudet rahoitettu ulkomailta käsin, vaikka liiketoiminta on ollut tappiollista. Tämä alihinnoittelu on siis koskenut koko alaa ja silti liikennöitsijät ovat pysyneet mukana toiminnassa, eli tilanne ei ole ilmeisesti heitä haitannut. Hulluhan nyt pohjattomaan kaivoon kaataisi rahaa. Tuskinpa nämä yksityiset koskaan ovat kuvitelleet, että Helsingin kaupunki tai VR lopettaisivat toimintansa pk-seudun bussiliikenteessä, jotta yksityiset voisivat nostaa hintatasoa mieleisekseen.

Luokitteletko itse pk-seudun bussiyrityksiä mitenkään, vai ovatko kaikki mielestäsi yhtä hyviä? Mitkä ovat sinusta hyvän tai huonon yrityksen kriteerit?
 
Pohjolan Liikenne on ainoa kunnon yhtiö, mutta en yllättyisi, jos sieltäkin löytyisi jotain huonoa.

Jos Pohjolan Liikenne on mielestäsi ainoa kunnon yhtiö, niin kerro meille kaikille mikä tekee esim. Åbergin Linjasta huonon? A) Rikollinen yhtiön johdossa? B) Bussit on huonoja ja likaisia C) Firma ei noudata työehtosopimusta? D) Firma saa huonot arvostelut asiakkailta?
 
Takaisin
Ylös