339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,466
Ongelmana on ainakin minun mielestä minkälainen se uusi rakennus on, ei se että tuleeko siihen uusi rakennus vai eikö tule.
Joo, tottakai näin. Kyllä siihen mun mielestäni jotain kohtuullisen korkeaakin sopisi komean postitalon ja matalan asemarakennuksen siiven väliin. Siis luokkaa 8–10 kerrosta, ei nyt mitään tornia sentään.
No siis tulee mieleen, että jokaisen julkisrahoitteisen organisaation työtehtävän ykkösprioriteetti on säilyttää kyseinen työtehtävä. Spagettilinjasto ja sen jatkuva uudistaminen työllistää paljon enemmän liikennesuunnittelijoita kuin joku tylsä raideyhteys, jota ei voi linjata joka vuosi uusiksi, ja sen liityntälinjasto.
Varmasti näinkin, mutta enemmän tässä taitaa olla kyse siitä, että YTV, olkoonkin että se nimettiin uudestaan vuosikymmen sitten, nyt vaan on bussiorganisaatio ja tuo fokus istuu siellä vaan ihan todella lujassa. Ratikat on yhden jäsenkunnan kuriositeetti, jotka pitkin hampain otetaan vastaan kun ei muuta voida, mutta joiden ei anneta vaikuttaa ydintoimintaan, joka on se alati hämmennettävä bussispagetti.
Juuri luin jostain, että Vihdintien ratikka ei suinkaan vaikuta bussirunkolinjoihin mitenkään ja että bussirunkolinjoja varten aiotaan muuttaa aiempia suoria busseja liityntälinjoiksi mutta kun Vihdintien ratikka tulee, se ei sitten vaikuttaisi bussilinjoihin. Jos YTV:ssä tosiaan eletään tällaisessa maailmassa, niin voin vain kuvitella Kympin turhautumista. No, Helsinkihän tuon joka tapauksessa viime kädessä päättää vaikka sitten liikennemerkein, jos ei muu auta. Olisikin aika hauskaa, kun kaupunki alkaisi täyttyä linja-autolla ajo kielletty -liikennemerkeistä lisäkilvin "ei koske kauko- eikä tilausliikennettä".