Vs: kuljettajien/matkustajien toimintaohjeet
Olen aika usein 76:n kyydissä kauppakassien kanssa, jään usein ekalle penkille kun ei viitsi tunkea keskikäytävää kantamusten kanssa. Ja yleensä etuovesta ulos pysäkillä josta ei sitäpaitsi juuri kukaan nouse kyytiin (liityntälinjana matkustaminen aika yksisuuntaista). Pari kertaa on kuljettaja ohjeistanut keskiovelle, toisaalta viimeksi kun sinne päin pyrin niin kuljettaja erikseen sanoi että eiku mene edestä ulos vaan. Oikein ystävällistä.
Jotenkin pitäisi kuljettajan ymmärtää ruuhka- ja iltaliikenteen ero. Iltaliikenteessä on esimerkiksi harrastuksiin, kaupoille, tms. kulkevia ihmisiä kantamusten kanssa. Ja toisaalta nousijamäärät tuskin niin suuria että ruuhkasäännöistä ei voi joustaa. Jos halutaan että ihmiset käyttäisivät myös vapaa-ajan matkoihin joukkoliikennettä, joista osuus on surkea, niin näihin kannattaa panosta.
Olen aika usein 76:n kyydissä kauppakassien kanssa, jään usein ekalle penkille kun ei viitsi tunkea keskikäytävää kantamusten kanssa. Ja yleensä etuovesta ulos pysäkillä josta ei sitäpaitsi juuri kukaan nouse kyytiin (liityntälinjana matkustaminen aika yksisuuntaista). Pari kertaa on kuljettaja ohjeistanut keskiovelle, toisaalta viimeksi kun sinne päin pyrin niin kuljettaja erikseen sanoi että eiku mene edestä ulos vaan. Oikein ystävällistä.
Jotenkin pitäisi kuljettajan ymmärtää ruuhka- ja iltaliikenteen ero. Iltaliikenteessä on esimerkiksi harrastuksiin, kaupoille, tms. kulkevia ihmisiä kantamusten kanssa. Ja toisaalta nousijamäärät tuskin niin suuria että ruuhkasäännöistä ei voi joustaa. Jos halutaan että ihmiset käyttäisivät myös vapaa-ajan matkoihin joukkoliikennettä, joista osuus on surkea, niin näihin kannattaa panosta.