Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Minusta nykyinen bannataan jos jää kiinni on riittävä "valvonta".
Miten muuten voi jäädä kiinni väärällä nimellä esiintymisestä? Ellei laita nimekseen Aku Ankkaa tai Pentti Persettä, taitaa olla mahdotonta selvittää nimien todellisuus.
Ajan takaa sitä, että keskustelu on asiallisempaa ja kiinnostavampaa, jos sitä ei häiriköidä. Häriköinti on yleistä silloin, kun sitä voi tehdä nimettömänä, tarvitsematta pelätä jäävänsä kiinni.Mä en ihan tajua mitä Antero tässä nyt ajaa takaa, onko kyseessä kehitysehdotus vai suorastaan vaatimus että JLF:llä olisi jotenkin todistettava henkilöllisyytensä.
Jos täällä saisi olla väärässä ilman että jyrätään maanrakoon, se auttaisi jo paljon.
Hyvä keskustelu rakentuu juuri argumenteista ja niiden vasta-argumenteista. Ei se ole maanrakoon jyräämistä, vaan juuri sitä, mitä keskustelun pitääkin olla.Vanhemmat kirjoittajat eivät ehkä yhtä herkästi otakaan itseensä keskustelusta, koska esim. yliopistokoulutus valmentaa kriittiseen keskusteluun.
Tähän sopii vastaukseksi aiempi kirjoitukseni:
Hyvä keskustelu rakentuu juuri argumenteista ja niiden vasta-argumenteista. Ei se ole maanrakoon jyräämistä, vaan juuri sitä, mitä keskustelun pitääkin olla.
Ei se ole keskustelua jos ylemmän koulutuksen omaava lyttää sen jolla on alempi koulutus (esim harrastaja jonka koulutus ei liity joukkoliikenteseen mitenkään) väistämättä suuremmalla tietämyksellään ja kokemuksellaan koska harrastaja ei usein pysty esittämään argumenttiä jota ylemmän koulutuksen omaava ei voisi suoralta tai lähes suoralta kädeltä lytätä.
Eikö se juuri tuo keskusteluun lisäarvoa, jos joku asiasta oikeasti tietävä kertoo, miten asia on?
Viittaukseni koulutukseen tarkoitti, että se lisää todennäköisyyttä sille, ettei ota itseensä asiallisesta keskustelusta. Sinänsä koulutuksen ei tarvitse liittyä foorumin aihepiiriin mitenkään, koska argumentoiva kirjoittaminen kuuluu osaksi monia opintoja (itse asiassa sitä oppii paljon paremmin monien muiden alojen opinnoissa kuin liikennetekniikan). Ei argumentoinnin kestäminen kuitenkaan edellytä koulutusta, voihan sitä oppia muutenkin tai persoona voi luonnostaan olla sellainen, ettei argumentteja ota niin henkilökohtaisesti.
Pitää ottaa huomioon että kaikilla vain ei ole korkeaa koulutusta, silti pitää voida osallistua keskusteluun. Ei se ole keskustelua jos ylemmän koulutuksen omaava lyttää sen jolla on alempi koulutus (esim harrastaja jonka koulutus ei liity joukkoliikenteseen mitenkään) väistämättä suuremmalla tietämyksellään ja kokemuksellaan koska harrastaja ei usein pysty esittämään argumenttiä jota ylemmän koulutuksen omaava ei voisi suoralta tai lähes suoralta kädeltä lytätä.
---------- Viestit yhdistetty klo 21:11 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:03 ----------
Kyse ei ole minun kohdalla kestämisestä, ei vain huvita vängätä ja vängätä samoista asioista vuosikausia samoja ihmisiä vastaan ilman että mikään muuttuu. Samat väittelyt ja argumentit vaan yhä uudelleen ja uudelleen.
Loputon väittely joka aina palaa siihen mistä alkoi. Mikään ei muutu