Tämä koko linjastouudistuksen ydin ei täyty vaan suorat yhteydet korvautuvat vaihdollisilla ilman että vuovovälit paranevat. Ja vieläpä ei saada edes säästöjä tästä huolimatta.
Millä liityntään siirtyvillä alueilla vuorotarjonta ei lisäänny?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tämä koko linjastouudistuksen ydin ei täyty vaan suorat yhteydet korvautuvat vaihdollisilla ilman että vuovovälit paranevat. Ja vieläpä ei saada edes säästöjä tästä huolimatta.
Millä liityntään siirtyvillä alueilla vuorotarjonta ei lisäänny?
Ihan vakavissaan väität että 10 minuutin vuoroväli Niipperistä Aviapolikseen ei riitä? Mun mielestä tunnin vuoroväliki on jo liikaa..
Pohjois-Espoossa 436-437 alueella yhteinen 10min vuoroväli on edelleen 10min 583 ja 584:n kesken, Ylästössä kulkee nykyään ruuhkassa 571 15min välein ja 415 30min välein, vastaisuudessa 571+574 on sama 6 lähtöä tunnissa. Lintuvaaran ja Rajatorpantien varresta 321 kulkee 15min välein ja 565 kahdesti tunnissa, 530 korvaa nämä 10min vuorovälillä eli samalla määrällä lähtöjä. Askistosta kulkee 335 kahdesti tunnissa ja 332 kahdesti tunnissa, uusi 335 vain kolmasti. Hämeenkylässä kulkee 311 ja 322 kummatkin kolmasti tunnissa, uudella linjastolla 581 ja 555 myöskin kummatkin kolmasti tunnissa.
Pohjois-Espoossa 436-437 alueella yhteinen 10min vuoroväli on edelleen 10min 583 ja 584:n kesken, Ylästössä kulkee nykyään ruuhkassa 571 15min välein ja 415 30min välein, vastaisuudessa 571+574 on sama 6 lähtöä tunnissa. Lintuvaaran ja Rajatorpantien varresta 321 kulkee 15min välein ja 565 kahdesti tunnissa, 530 korvaa nämä 10min vuorovälillä eli samalla määrällä lähtöjä. Askistosta kulkee 335 kahdesti tunnissa ja 332 kahdesti tunnissa, uusi 335 vain kolmasti. Hämeenkylässä kulkee 311 ja 322 kummatkin kolmasti tunnissa, uudella linjastolla 581 ja 555 myöskin kummatkin kolmasti tunnissa.
Blogiin oli vaivihkaa vaihdettu linjaston käsittelypäivämääräksi hallituksessa 11.2, mutta esityslistan perusteella se ei tule sinne vielä silloinkaan. Jääköhän linjaston viimeistely seuraavaan talveen, kuten on jo kerran tapahtunut.
Varmaa todennut että linjasto ei tule toimimaan/suuniteltu päi metiköitä. Kokonaan vaan uusiks ja se luvattu tiiheä vuoroväli liityntälinjoille eikä mitään 20min
Linjastosuunnitelma on vihdoinkin HSL:n hallituksen kokouksen esityslistalla ensi viikolla. Mukana on PDF-muotoinen luonnos, joka eroaa blogin 'viimeistellystä' luonnoksesta 321:n säilyttämisen osalta. Samalla maininta 533 jatkosta ja 582 muutoksista ovat poistuneet, mutta 300 tai 345 vuorovälejä ei ole kuitenkaan muutettu. Myöskin 581/B on hajotettu takaisin linjoiksi 566 ja 311.
Linjaa 321 liikennöidään tekstin mukaan vain arkisin. Runkolinjan 300 vuoroväliksi on tulossa arkisin 10 minuuttia joten eikö se harvene suunnitellusta ruuhka-ajan 6-8 minuutin vuorovälistä?
Sivun 40 taulukossa vuoroväli on 8-10, johon se minusta pudotettiin jo aikaisemmin kun 345 päätettiin säilyttää.
Toivottavasti vuoroväli tulee olemaan ruuhka-aikaankin 10 minuuttia koska muuten vaihtoja linjojen 311, 530, 555, 583 ja 584 kanssa ei pysty järkevästi toteuttamaan.