Tuntuu, että vain Vihdintien linjoita puhutaan ja oletetaan että kaikki kulkee Vihdintielle ja Vihdintietä. Jos tämä luonnos toteutuu, en aio mennä runkolinjalla 300 vaan ehdottomasti runkolinjalla 400 välttääkseen liikennevalot ja ruuhkat. Miksi vain 345 puolustetaan ja pidetään käytetympänä? Kyllä 436 on matkutajamääriltään suositumpi. Toisekseen Kalajärvellä vuoroväli parantuisi suunnitelman mukaan, mutta Niipperissä ja erityisesti Juvankartanossa ei oikeastaan vuoroväli parane lainkaan, ja Juvankartanossa ruuhka-aikaan jopa hieman huonontuu. Niipperin lähialueet häviävät tässä eniten, ja siksi 436 lakkautukselle ei ole tarpeeksi painavia syitä.
Tavallaan mielestäni suunnitelma antaa valinnanvaraa, kun voi valita runkolinjan 300 tai 400. Voi myös kulkea junalla. Mielestäni olisi kuitenkin aika optimaalinen ratkaisu säilyttää edes ruuhka-aikaan suorat linjat, esim. 321A, 345A ja 436A.
Asukkaat myös toivovat linjojen kulkemista Vantaankosken juna-asemalle. Mielestäni liityntäbussit pitäisi ajaa suorinta reittiä Vantaankosken juna-asemalle ja siitä vasta Myyrmäkeen.
Tämä suunnitelma antaa toki mahdollisuuksia ja eri vaihtoehtoja matkustukseen, muttei ole täysin viimeistelty, eikä myöskään ole kuunneltu tarpeeksi asukkaita. Vuorovälit erityisesti Juvankartanossa ja Niipperissä eivät parane tarpeeksi jos ajatellaan, että menetetään suorat linjat. Koska suorat linjat niin kovasti halutaan säilyttää, olisi hyvä säilyttää siis suorat linjat Helsinkiin ruuhkassa esim. A-variantilla tahdistettuna liityntälinjojen kanssa.
Tavallaan mielestäni suunnitelma antaa valinnanvaraa, kun voi valita runkolinjan 300 tai 400. Voi myös kulkea junalla. Mielestäni olisi kuitenkin aika optimaalinen ratkaisu säilyttää edes ruuhka-aikaan suorat linjat, esim. 321A, 345A ja 436A.
Asukkaat myös toivovat linjojen kulkemista Vantaankosken juna-asemalle. Mielestäni liityntäbussit pitäisi ajaa suorinta reittiä Vantaankosken juna-asemalle ja siitä vasta Myyrmäkeen.
Tämä suunnitelma antaa toki mahdollisuuksia ja eri vaihtoehtoja matkustukseen, muttei ole täysin viimeistelty, eikä myöskään ole kuunneltu tarpeeksi asukkaita. Vuorovälit erityisesti Juvankartanossa ja Niipperissä eivät parane tarpeeksi jos ajatellaan, että menetetään suorat linjat. Koska suorat linjat niin kovasti halutaan säilyttää, olisi hyvä säilyttää siis suorat linjat Helsinkiin ruuhkassa esim. A-variantilla tahdistettuna liityntälinjojen kanssa.