- Liittynyt
- 25 Lokakuu 2017
- Viestit
- 600
Varsinainen liikenne Helsingistä Hankoon alkaisi vuodenvaihteen tienoilla
Muistelenko kuitenkin oikein, ettei suoria vuoroja olisi juurikaan tulossa nyt alkuvaiheessa? Jostain muistelen lukeneeni näin.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Varsinainen liikenne Helsingistä Hankoon alkaisi vuodenvaihteen tienoilla
Muistelenko kuitenkin oikein, ettei suoria vuoroja olisi juurikaan tulossa nyt alkuvaiheessa? Jostain muistelen lukeneeni näin.
↑↑1614↑↑ | ↓↓1617↓↓ | ↑↑1632↑↑ | ↓↓1635↓↓ | |
Helsinki | 12:53 | 11:23 | 21:53 | 20:53 |
Pasila | 12:47-12:48 | 11:27-11:27 | 21:47-21:48 | 20:57-20:57 |
Leppävaara | 12:40-12:41 | 11:33-11:34 | 21:40-21:41 | 21:03-21:04 |
Espoo | 12:31-12:32 | 11:42-11:43 | 21:31-21:32 | 21:12-21:13 |
Kirkkonummi | 12:17-12:18 | 11:56-11:57 | 21:17-21:18 | 21:26-21:27 |
Siuntio | 12:08-12:09 | 12:05-12:08 | 21:08-21:09 | 21:35-21:36 |
Inkoo | 11:58-11:59 | 12:17-12:18 | 20:58-20:59 | 21:45-21:46 |
Karjaa | 11:47-11:49 | 12:27-12:31 | 20:47-20:49 | 21:55-22:06 |
Hanko | 11:07 | 13:11 | 20:07 | 22:46 |
Onkohan tuossa suorien junien aikataulussa kyse siitä, että tyypillisinä työmatka-aikoina halutaan tarjota nopeampi, vaikkakin vaihdollinen yhteys nopeammalla kalustolla, vai kenties siitä että rantaradalle ei mahdu "hitaita" junia ruuhka-ajalle? Vai eikö VR kuitenkaan usko että Helsingin ja Hangon välille tulisi merkittävää työmatkaliikennetttä?
Onkohan tuossa suorien junien aikataulussa kyse siitä, että tyypillisinä työmatka-aikoina halutaan tarjota nopeampi, vaikkakin vaihdollinen yhteys nopeammalla kalustolla, vai kenties siitä että rantaradalle ei mahdu "hitaita" junia ruuhka-ajalle?
Jos maaseutukunnilla olisi intoa rakentaa tiiviisti ja tehokkaasti olemassaolevien asemien ympärille, kysyntä rautatiepalveluille ei olisi ongelma.
Kun jopa keskellä Helsinkiä painotetaan asuinympäristön luonnonläheisyyttä ja väljyyttä ainoana mahdollisena houkutustekijänä niin junailutkin jää harrastuspuolen asiaksi.
Jos maaseutukunnilla olisi intoa rakentaa tiiviisti ja tehokkaasti olemassaolevien asemien ympärille, kysyntä rautatiepalveluille ei olisi ongelma.
Noissa maaseutukunnissa on kämppiä tyhjillään jo ennestään vaikka kuinka paljon. Ei kukaan muuta keskelle ei mitään uuteen kalliiseen taloon, vaikka sieltä pääsisikin kerran tunnilla pois junalla.
Noissa maaseutukunnissa on kämppiä tyhjillään jo ennestään vaikka kuinka paljon. Ei kukaan muuta keskelle ei mitään uuteen kalliiseen taloon, vaikka sieltä pääsisikin kerran tunnilla pois junalla.