Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tuomas sanoi:Minäkin muuten ajan useimmiten hiljaa. Mitäpä sitä kuljettajan pallilla yksikseen ääntä pitelemään...
Onko siis mielestäsi ostajan (HSL) velvollisuus valvoa, että myyjä saa riittävästi tuloja tarjoamistaan palveluista?
Ongelma tulee kai ainakin siitä kun HelB ajaa seutulinjoja jotka eivät käykään Helsingin puolella (esim. 510), jolloin ko. linjojen tappiot maksetaan kuitenkin Helsingin verovaroista. Helsinki siis antaa ylimääräistä tukea naapurikaupunkien joukkoliikenteeseen...
Mitä tarkoitetaan hitaalla ajotavalla, ja miksi se on huono asia?
Mm. sitä että ajetaan alle nopeusrajoitusten ilman että siihen olisi mitään syytä kuten sää, liikenne tai tien kunto. Hyvänä esimerkkinä voin vaikka mainita viime kesältä päivän jolloin matkustin 58B:llä. Ulkona oli aurinkoinen sää, lämpötilä noin 20 C ja liikennettä vain vähäsen. Silti PL:n teli-Scala ajoi vain 40-50 kmh koko Itäväylän matkan, paikoissa joissa nopeusrajoitus on 70-80 kmh. Tuo on jo mielestäni hengen vaarallista, jos syyttä ajetaan puolet hitaammin kuin muut. Jos sitä bussia pitää ajaa niin, että jokainen pisara dieseliä pitää pyrkiä säästämään, niin jätetään sitten ajamatta kokonaan niin ei kulu tippaakaan!
Tarkoittaako tässä "normaali ajotapa" sitä, että ajetaan ylinopeutta aina kun se on mahdollista?
Millä tavalla voisi olla hyvä asia ajaa itseisarvoisesti hiljaa vain & ainoastaan mahdollisimman pieni polttoaineenkulutus mielessään? Normaalistikin voi ajaa...
Kannattaa myös muistaa, että rauhallinen ajotapa voi tuntua "hitaalta".
Eikä hitaasti ajaminen ole varsinaisesti Pohjolan Liikenteen syytä, kuljettajathan niitä busseja ajelee, ja olenpa sattunut muutamankin Pohjolan Liikenteen kuljettajan kyytiin jotka eivät niinkään hiljaa tai rauhallisesti ole ajaneet. Välillä ei Espoossa Kirstintiellä 60km/h riitä, vaikka on 30km/h rajoitus
Joutuisasti maltilla, on mun mottoni bussin ratissa. Ja tottakai, tilanteen mukaan; hätäilemällä ei saa aikaan kuin murhetta ja romua.
Ecosmart
Mielenkiinnolla odotan miten tämä lanseerataan HelBille.
(toki nyt talvella niitä ei tosiaan kannata tuijottaa) ja ajotapa selkeästi parantunut, myöskin itsellä.
Hevosmiesten tiedettä. Ei hitaasti ajamalla säästy polttoainetta. Eihän hitaasti liikkuva ajoneuvo esim. rullaa, koska ei ole vauhtia, millä rullata.Millä tavalla voisi olla hyvä asia ajaa itseisarvoisesti hiljaa vain & ainoastaan mahdollisimman pieni polttoaineenkulutus mielessään? Normaalistikin voi ajaa...