Camo Lissabone
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 14 Elokuu 2005
- Viestit
- 940
Jottei väärä tieto leviä, niin viime- ja toissavuoden aikana HelBin voittamat uudet sopimukset on laskettu voitollisiksi.Tilanne, mikä nytten vallitsee, ei kyllä ole järin innostava, kun HelB saa käytännössä jatkaa tappion tekemistä. Oikeasti yksityisillä yrityksillä tulee jossain vaiheessa se kassan pohja vastaan, jos koittaa pysyä mukana hintatasossa ja mitä muutakaan tällainen aiheuttaa kuin vääristää kilpailua?
Vaikka HelBin tarjoustaso olisi parantunut kannattavuudeltaan vuosien takaisesta, niin olisi jo korkea aika voittaa liikennettä sellaisella hinnalla, että siitä jäisi jo jotain katettakin, eikä vaan tehtäisi lisää velkaa edellisten päälle. No, ehkäpä M.O.T. tai muu tutkiva asiaohjelma jaksaisi nähdä hieman mielenkiintoa ja kysellä mielipiteitä EU:ta myöten.
Kierre on syntynyt, mikäpä sen katkaisisi?
Se syy, miksi vanhat sopimukset ovat olleet tappiollisia, on joidenkin kuluerien unohtuminen tarjouslaskennassa eli tunarointi.
Huomattavaa on myös, että viime vuoden tappio on paljon pienempi kuin toissavuotinen. Tästä vuodesta on vielä paha sanoa. Mikä tulee olemaan uuden sopimuksen aiheuttaman työpahoinvoinnin sairaslomien kustannukset. Nyt kun on saatu AKT-tyyliset työpäivät entisen hyvän HKL-järjestelmän tilalle, jossa työaikajärjestelyt olivat työssäjaksamisen kannalta huomattavasti järkevämmät.
Työssäjaksamisessa lienee ongelmia muissakin pk-seudun firmoissa. Senpä takia heitänkin pallon sinne, jolla olisi halutessaan huomattavaa vaikutusvaltaa asiaan, eli AKT:lle!