HelBin ongelmia

Voi myös tulla rumaa jälkeä veronmaksajille, jos HelB ei ole pitämässä hintatasoa millään tavalla kurissa. Joku fiksu tällä foorumilla joskus sanoikin, että paras HelB on sellainen, joka osallistuu aina kilpailutuksiin mutta ei koskaan voita mitään.

Niin, onko kilpailutuksessa mahdollistakaan tehdä ehtoa, että tietyn summan alittavia tarjouksia ei hyväksytä? Tälläisellä loogisella järjestelyllä ei tarvittaisi "tahoja" jotka omalla toiminnallaan "ohjaisivat" kilpailutusta jonkun tahon haluamaan suuntaan. Toki kilpailutusehtoihin pitäisi lisätä keinot (ja seuraamukset) joilla monien asioiden lainmukaista toteutumista voittajan toiminnassa pitäisi pystyä seuraamaan ja valvomaan ja tarvittaessa myös puuttumaan epäkohtiin. Tosin nostaisiko tämä sitten kokonaiskustannuksia liikaa?
 
.......................................?
Bulvaanilla tarkoitan tässä tapauksessa haamumyyjää. Jos julkinen taho käyttäisi kilpailutuksessa tällaista liikennöitsijää pitämään hintatason kurissa ilman minkäänlaista aiettakaan todellisesta liikennöinnistä, olisi tilanne vähintäänkin eettisesti erittäin kyseenalainen.
 
Niin, onko kilpailutuksessa mahdollistakaan tehdä ehtoa, että tietyn summan alittavia tarjouksia ei hyväksytä? Tälläisellä loogisella järjestelyllä ei tarvittaisi "tahoja" jotka omalla toiminnallaan "ohjaisivat" kilpailutusta jonkun tahon haluamaan suuntaan. Toki kilpailutusehtoihin pitäisi lisätä keinot (ja seuraamukset) joilla monien asioiden lainmukaista toteutumista voittajan toiminnassa pitäisi pystyä seuraamaan ja valvomaan ja tarvittaessa myös puuttumaan epäkohtiin. Tosin nostaisiko tämä sitten kokonaiskustannuksia liikaa?

Ilmeisesti tiettyä kirjattua summa ei voi kilpailutusehdoissa olla, mutta jos tarjous on "huomattavan" alhainen, niin se voidaan hylätä. Näin kaikissa kilpailutuksissa. Hinnan ohjauksesta pääsee eroon laatimaan kilpailutuksen vertailupisteytykset tarkasti.
 
Helbin kuljettajalta on tieto peräisin. Varmaan joku foorumin Helbin kuski voi varmistaa tiedon.

Vai ennemminkin joku Helsingin kaupungin edustaja? Kyllä minullakin on suuri luotto kaikkiin eri joukkoliikennemuotojen kuljettajiin, mutta en nyt kuitenkaan aivan noin varmasti luottaisi. :)
 
Vai ennemminkin joku Helsingin kaupungin edustaja? Kyllä minullakin on suuri luotto kaikkiin eri joukkoliikennemuotojen kuljettajiin, mutta en nyt kuitenkaan aivan noin varmasti luottaisi. :)

Ymmärsin niin, että nyt tehdään toimenpiteitä, että myynti voisi onnistua ensi vuoden aikana.
 
Sanoo siis "yksi bussikuski"?

Luonnollisestikaan en voi täällä mainita lähteeni nimeä. Ajattelin, että jotakin voisi kiinnostaa, että asia on taas esillä. Jos kaupat joskus toteutuu lienee vriston työnantaja yksi potentiaalisimmista ostajaehdokkaista.
 
Luonnollisestikaan en voi täällä mainita lähteeni nimeä. Ajattelin, että jotakin voisi kiinnostaa, että asia on taas esillä. Jos kaupat joskus toteutuu lienee vriston työnantaja yksi potentiaalisimmista ostajaehdokkaista.

Kohta voidaan kyllä melkein avata keskustelu "Pohjolan Liikenteen ongelmia", oi miten laatu on laskenut siinäkin firmassa. Ennen oli kaikki tip top, nyt on melkein viikoittain jotain ongelmaa kun autot reistailevat - siis kun minä satunnaisesti matkustan. Takaovi ei toimi, auto kylmä, auto seisoo jossain tienreunassa hätävilkut päällä, vaihteisto säädetty niin taloudelliseksi että koko auto tärisee jne. Erityisesti Volvot ja Irisbusit uudemmista autoista, sitten Lahti 402:set päästetty huonoon kuntoon.
Että, Pohjolan Liikenteen ei kyllä kannata enää laajentaa toimintaansa yhtään. Ja se nähtiinkin että viime kilpailutuksessa monta linjaa meni muille firmoille.
 
Helbin kuljettajalta on tieto peräisin. Varmaan joku foorumin Helbin kuski voi varmistaa tiedon.

Vai ennemminkin joku Helsingin kaupungin edustaja? Kyllä minullakin on suuri luotto kaikkiin eri joukkoliikennemuotojen kuljettajiin, mutta en nyt kuitenkaan aivan noin varmasti luottaisi. :)

Ymmärsin niin, että nyt tehdään toimenpiteitä, että myynti voisi onnistua ensi vuoden aikana.

Sanoo siis "yksi bussikuski"?

Luonnollisestikaan en voi täällä mainita lähteeni nimeä. Ajattelin, että jotakin voisi kiinnostaa, että asia on taas esillä. Jos kaupat joskus toteutuu lienee vriston työnantaja yksi potentiaalisimmista ostajaehdokkaista.

Tuulesta temmattu juttu. Ei ollut eilisessä tiedotustilaisuudessa mitään viitteitä moiseen, tulos ensi vuonna plussan puolella ja väkeä ei enää vähennetä. Tietty kilpailutus voi vaikuttaa mutta muuten ei...
 
....vaihteisto säädetty niin taloudelliseksi että koko auto tärisee jne. Erityisesti Volvot ja Irisbusit uudemmista autoista, sitten Lahti 402:set päästetty huonoon kuntoon.
Että, Pohjolan Liikenteen ei kyllä kannata enää laajentaa toimintaansa yhtään. Ja se nähtiinkin että viime kilpailutuksessa monta linjaa meni muille firmoille.

Tänään 402 tärisi kuin Metsälän Liikenteen vanha tärinaattori ammoisina aikoina, hampaat tuli kipeäksi kun takapenkillä istui liikennevaloissa... OTxi menee mutta ihmeen paljon on alkanut näkyä H69 / S554 -linjoilla vanhoja autoja, tulee seurattua kun niitä työmatkalla kävellessä paljon aina ohi ajelee....
 
Tornihuhuja on muuallakin kuin armeijassa. Kaikilla suurilla työpaikoilla. Osa niistä on tottakin, ja myös huhuista on kiva saada tietoa täällä.

Silti olisi sekä postaajan että lukijoiden kannalta ystävällisempää, että huhuista kerrottaisiin täälläkin huhuina. Esimerkiksi tuon viestin olisi voinut alunperin kirjoittaa vaikkapa muotoon "Kuljettajien keskuudessa huhutaan, että Helsingin kaupunki etsii jälleen aktiivisesti ostajaa Helbille."
 
Luonnollisestikaan en voi täällä mainita lähteeni nimeä. Ajattelin, että jotakin voisi kiinnostaa, että asia on taas esillä. Jos kaupat joskus toteutuu lienee vriston työnantaja yksi potentiaalisimmista ostajaehdokkaista.

Myynti näyttää toteutuvan kuten aikaisemmin arvelinkin. Pakko myöntää, että ostaja oli yllätys:cool:
 
Takaisin
Ylös