Olikohan noin? Kun Variot tilatiin ADtranzilta, niin nehän hankittiin nimellisesti samalla matkustajapaikkamäärällä kuin pidentämättömät nivelet, mutta vaikka ovat neljä metriä pitempiä, niin lisäpituus menee suurempaan määrään niveliä. Helsingin entiset Variot taitavat edelleen olla lyhyimmät tilatut, vaikka Variobahn-perhe on elänyt sen jälkeen ja kulkenut valmistajalta toiselle.
Varioita tilattaessa ei kai ollut vielä tietoakaan Valmettien pidentämisestä ja aikaisimmat projektin eteenpäin nytkähdykset ovat tapahtuneet ennen Ludden hankintaa 2005, jolloin viimeisiä Varioita toimitettiin.
Olisin yllättynyt, jos valipaloilla ei olisi tavoteltu pitempiä vuorovälejä, kun 4 ja 10:llä ne olivat epäkäytännöllisen lyhyitä ja jos lukee Nr1:sten pidennyslankaa 2010-2013 ajalta täällä, niin jo kerrottu tarkoitus oli linjan 7 vuorovälin harventaminen kymmeneen minuuttiin.