Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
En viitsi tarkistaa piirustuksesta, mutta muistaakseni on niin, että Otaniemen aseman molemmin päin on 400 m kaarresäteet ja rata alkaa laskeutua laituritasoa alemmaksi. 400 m vaakakaarteen ehkä laituri vielä sietää, mutta että se on samaan aikaan pystykaarteessa on jo vähän liikaa.Kertoisitko mistä syystä Otaniemen asemaa ei voi pidentää poraamatta uutta tunnelia? Suoraa asemasta ei kyllä saa, mutta onko sillä paljonkaan väliä? Metrossahan on laituriovetkin.
Rainerin iloksi voin kertoa, että tämän asian on selvittänyt jo suunnitteluvaiheessa minulle henkilö, joka on töissä julkisella puolella ja jonka tehtäviin kuuluu liikennesuunnittelu. Tämän henkilön mielestä ratkaisu on päin mäntyä, kuten koko laitureiden ja junapituuksien lyhentäminen. Hän perusteli sitä sillä, että ihan oikeasti normaaliliikenteen ei pidä perustua tekniseen vuoroväliminimiin. Hänen mielestään ratatunneli olisi vähintään pitänyt suunnitellaa niin, että laituriluolat ovat pidennettävissä myöhemmin. Mutta mieluiten niin, että ne olisi louhittu valmiiksi siten, että aseman pidennys voidaan tehdä liikennettä häiritsemättä. Minä olen kyllä täsmälleen samaa mieltä kaikesta, mitä tämä henkilö sanoi ja ajatteli.
Antero