Osallistun nyt vielä hiukan tähän keskusteluun, vaikka se onkin varmaan turhaa.
Perusongelmani on se, että en kuulu palstan sertifioituun asiantuntijaklaaniin ja näin ollen kaikki sanomani on lähtökohtaisesti väärää. Palstan "jumalat" eivät ole puolellani ja näin ollen minulle suodaan silloin tällöin irtopiste. Onneksi minua ei vaivaa oikeassaolemisen tauti kuten monia, minulle tärkeintä on itse substanssi.
Täytyy vaan sanoa, että en tästäkään viestiketjusta löydä mitään sellaista provosoivaa, joka veisi jonkun yöunet tai herkistäisi herkän hipiän kyynelille.
Olen nyt sitten kuin kokoomus: Anteeksi (että siis anteeksi vaan, vaikka en tiedä miksi, mutta silti anteeksi).
En itse ole ollut ehdottamassa kaahailua, vaan ripeää ja reipasta ajotyyliä. Se ei vaaranna kenenkään liikenneturvallisuutta, vaan on turvallinen mutta ripeä. Koska sitä ei ole sen tieteellisemmin määritelty, en siitä voi enempää kertoa. Ne jotka tietävät mitä tarkoitan: Käsi ylös.
Itse koin sen eilen 615T:n kyydissä. Kuski otti kunnon kiihdytykset, ajoi silti silmämääräisesti arvioiden rajoitusten mukaan, jarrutus/kiihdytys ei nykinyt ja olimme n.30min keskustassa lentoasemalta tultaessa. Liikennettä oli normaalisti.
Ratikoiden osalta kannatan sitä, että asiaan puututaan kokonaisvaltaisesti, motto olkoon "puroista virta". Eli kertauksena vielä:
1) Paljon puhuttuja liikennevaloetuuksia lisää
2) "Turhia valoja" pois. Eli kun täällä kysyttiin Hesperiasta, niin kummastakin pysäkin päästä raitiotien ylittävät valot pois, autotiellä entinen tilanne. Eli kun ratikka tulee jommasta kummasta suunnasta, niin kuski voi otettuaan matkustajat kyytiin ainakin oopperan suuntaan mentäessä ottaa reippaat kaasut.
3) Viitteellisyyttä aikatauluihin. Esimerkki Wien: aikataulussa saattaa lukea, että joku linja ajaa vaikka 13-16 välillä n. 3-5min välein.
4) Ei nysväämistä ja arpomista pysäkeillä. Kuskien keskustelut minimiin, nopeasti takki naulaan ja menoksi. Töölöstä lähdettäessä vauhti menee usein mateluksi keskustan suuntaan mentäessä kun kuski vaihtuu. Samoin lässytys asiakkaiden kanssa minimiin. Asiakkaille pitää voida sanoa, että "keskityn ajamiseen".
5) Lipunmyynti pois Nysväykseen kolikoiden kanssa kuluu tuhottomasti aikaa ja asiakkaat lässyttävät liikaa. Automaatti mallia Saksa joka vaunuun, jos automaatti on rikki, automaatissa on kirkas keltainen tarra kolmella kielellä, joka kertoo "JOS TÄMÄ AUTOMAATTI ON RIKKI, OSTA LIPPU KULJETTAJALTA. AUTOMAATIN TOIMIMATTOMUUS EI VAPAUTA LIPUNOSTOVELVOLLISUUDESTA".
Samassa yhteydessä sms-lipun ohjeet "A 1....."
6) Reipas ajotyyli. Turvallisuus huomioon ottaen kunnon kaasut suorilla ja reippaat lähdöt.
Yleisesti totean keskustelun pohjalta, että Wienissä huomaa miten homma toimii. Siellä ratikat otetaan huomioon ja mainitsemassani Frankfurtissa ei ole ongelmaa kun U-Bahn on pysäkillä Fritz Tarnow-asemalla. Kun matkustajat ovat kyydissä, U-Bahnille (u1, u2, u3) on aina vihreä ja juna kaasuttaa eristetyllä radalla kohti keskustaa.
Perusongelmani on se, että en kuulu palstan sertifioituun asiantuntijaklaaniin ja näin ollen kaikki sanomani on lähtökohtaisesti väärää. Palstan "jumalat" eivät ole puolellani ja näin ollen minulle suodaan silloin tällöin irtopiste. Onneksi minua ei vaivaa oikeassaolemisen tauti kuten monia, minulle tärkeintä on itse substanssi.
Täytyy vaan sanoa, että en tästäkään viestiketjusta löydä mitään sellaista provosoivaa, joka veisi jonkun yöunet tai herkistäisi herkän hipiän kyynelille.
Olen nyt sitten kuin kokoomus: Anteeksi (että siis anteeksi vaan, vaikka en tiedä miksi, mutta silti anteeksi).
En itse ole ollut ehdottamassa kaahailua, vaan ripeää ja reipasta ajotyyliä. Se ei vaaranna kenenkään liikenneturvallisuutta, vaan on turvallinen mutta ripeä. Koska sitä ei ole sen tieteellisemmin määritelty, en siitä voi enempää kertoa. Ne jotka tietävät mitä tarkoitan: Käsi ylös.
Itse koin sen eilen 615T:n kyydissä. Kuski otti kunnon kiihdytykset, ajoi silti silmämääräisesti arvioiden rajoitusten mukaan, jarrutus/kiihdytys ei nykinyt ja olimme n.30min keskustassa lentoasemalta tultaessa. Liikennettä oli normaalisti.
Ratikoiden osalta kannatan sitä, että asiaan puututaan kokonaisvaltaisesti, motto olkoon "puroista virta". Eli kertauksena vielä:
1) Paljon puhuttuja liikennevaloetuuksia lisää
2) "Turhia valoja" pois. Eli kun täällä kysyttiin Hesperiasta, niin kummastakin pysäkin päästä raitiotien ylittävät valot pois, autotiellä entinen tilanne. Eli kun ratikka tulee jommasta kummasta suunnasta, niin kuski voi otettuaan matkustajat kyytiin ainakin oopperan suuntaan mentäessä ottaa reippaat kaasut.
3) Viitteellisyyttä aikatauluihin. Esimerkki Wien: aikataulussa saattaa lukea, että joku linja ajaa vaikka 13-16 välillä n. 3-5min välein.
4) Ei nysväämistä ja arpomista pysäkeillä. Kuskien keskustelut minimiin, nopeasti takki naulaan ja menoksi. Töölöstä lähdettäessä vauhti menee usein mateluksi keskustan suuntaan mentäessä kun kuski vaihtuu. Samoin lässytys asiakkaiden kanssa minimiin. Asiakkaille pitää voida sanoa, että "keskityn ajamiseen".
5) Lipunmyynti pois Nysväykseen kolikoiden kanssa kuluu tuhottomasti aikaa ja asiakkaat lässyttävät liikaa. Automaatti mallia Saksa joka vaunuun, jos automaatti on rikki, automaatissa on kirkas keltainen tarra kolmella kielellä, joka kertoo "JOS TÄMÄ AUTOMAATTI ON RIKKI, OSTA LIPPU KULJETTAJALTA. AUTOMAATIN TOIMIMATTOMUUS EI VAPAUTA LIPUNOSTOVELVOLLISUUDESTA".
Samassa yhteydessä sms-lipun ohjeet "A 1....."
6) Reipas ajotyyli. Turvallisuus huomioon ottaen kunnon kaasut suorilla ja reippaat lähdöt.
Yleisesti totean keskustelun pohjalta, että Wienissä huomaa miten homma toimii. Siellä ratikat otetaan huomioon ja mainitsemassani Frankfurtissa ei ole ongelmaa kun U-Bahn on pysäkillä Fritz Tarnow-asemalla. Kun matkustajat ovat kyydissä, U-Bahnille (u1, u2, u3) on aina vihreä ja juna kaasuttaa eristetyllä radalla kohti keskustaa.