Minusta HKL on onnistunut säästökohteiden valinnassa aika hyvin. Säästöt on onnistuttu kohdistamaan niin, että niiden vaikutus matkustajille on jäänyt vähäiseksi. Mistään ei ole poistettu palvelua kokonaan tai edes vähennetty sitä radikaalisti, vaan säästöt ovat olleet enemmänkin juustohöylä-tyyppisiä. Tietysti mitä useampana peräkkäisenä vuotena joudutaan säästämään, sitä tärkeämpiin kohteisiin joudutaan kajoamaan.
Mainitsemasi linja 87 on ehkä yksi vähiten käytetyistä Helsingin linjoista. Niitä matkustajia, jotka kulkevat sillä Laajasalon öljysatamaan asti, on päivittäin ehkä jopa alle 10 (ja niistäkin pari sellaista, jotka luulevat Herttoniemessä nousseensa 86:een ja huomaavat sen vasta kun bussi ajaakin Öljysatamaan). Muut matkustajat pääsisivät muillakin linjoilla.
Linjan 87 lopetus kuitenkin johtaisi siihen, että öljysataman työntekijöiden olisi pakko hankkia auto, koska perille ei pääsisi enää ollenkaan julkisilla. Helsingissä on ainakin vielä pidetty yllä kattavaa joukkoliikenneverkkoa, joka ei edellytä auton omistamista jos asuu ja on töissä Helsingissä eikä tee vuorotyötä, jossa työ alkaa tai loppuu yöllä.
Mainitsemasi linja 87 on ehkä yksi vähiten käytetyistä Helsingin linjoista. Niitä matkustajia, jotka kulkevat sillä Laajasalon öljysatamaan asti, on päivittäin ehkä jopa alle 10 (ja niistäkin pari sellaista, jotka luulevat Herttoniemessä nousseensa 86:een ja huomaavat sen vasta kun bussi ajaakin Öljysatamaan). Muut matkustajat pääsisivät muillakin linjoilla.
Linjan 87 lopetus kuitenkin johtaisi siihen, että öljysataman työntekijöiden olisi pakko hankkia auto, koska perille ei pääsisi enää ollenkaan julkisilla. Helsingissä on ainakin vielä pidetty yllä kattavaa joukkoliikenneverkkoa, joka ei edellytä auton omistamista jos asuu ja on töissä Helsingissä eikä tee vuorotyötä, jossa työ alkaa tai loppuu yöllä.