Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
Re: Säästöjen laskenta
Sen sijaan Helsingin bussiliikenne Oy:n talous on sillä tavoin erotettu Helsingin kaupungin taloudesta, että sen ajamista bussivuoroista säästämällä voidaan säästää myös kiinteitä kuluja. Se puolestaan johtuu siitä, että Helsingin bussiliikenne Oy:n talous ei perustu yksinomaan Helsingin sisäisiin ajoihin vaan se ajaa myös muuta YTV-liikennettä ja voi osallistua myös kilpailuihin muualla. Eli HelB voi saada tuloja kiinteiden kulujensa kattamiseksi myös muualta kuin Helsingiltä.
Tämä ei ollut suoraan kommentti sen puolesta että bussiliikenteestä pitäisi nyt säästää.
Äskeinen kommentti irtosi nyt asiayhteydestään. Pointti oli se, että HKL:n säästäminen itse tuottamastaan metro- ja raitiovaunuliikenteestä tuottaa helposti vain näennäissäästöjä kun kiinteät kulut eivät muutu, vain muuttuvat (kuljettaja, varaosat, sähkö) muuttuvat.Camo Lissabone sanoi:Kuinka niin? Bussiliikennettä on kurjistettu jo ihan liikaa!Mikko Laaksonen sanoi:Helsingin bussiliikenteen vuoroista voidaan vallan hyvin säästää.Antero Alku sanoi:Jos siis tällä periaatteella halutaan säästää, se on mahdollista vain muilta kuin Helsingin bussiliikenteeltä ostettujen vuorojen lopettamisella.
Sen sijaan Helsingin bussiliikenne Oy:n talous on sillä tavoin erotettu Helsingin kaupungin taloudesta, että sen ajamista bussivuoroista säästämällä voidaan säästää myös kiinteitä kuluja. Se puolestaan johtuu siitä, että Helsingin bussiliikenne Oy:n talous ei perustu yksinomaan Helsingin sisäisiin ajoihin vaan se ajaa myös muuta YTV-liikennettä ja voi osallistua myös kilpailuihin muualla. Eli HelB voi saada tuloja kiinteiden kulujensa kattamiseksi myös muualta kuin Helsingiltä.
Tämä ei ollut suoraan kommentti sen puolesta että bussiliikenteestä pitäisi nyt säästää.