Jos Tallinnan tunneli maksaa 10 miljardia, niin 30 vuoden kuoletusajalla sen pitäisi tuottaa pelkkiä infrakuluja 913000 euroa per päivä, eli jos yksi matkustaja on valmis maksamaan kympin per suunta näitä infrakuluja sekä muutaman euron muuttuvia kuluja, tarvitaan yli 45000 matkustajaa per suunta per päivä. Vaikka puolet tuotoista tulisi rahdista ( olettaen rahtiliikenteen kasvavan oikein potenssissa ), niin 23000 turistia per suunta per päivä tuntuu aika utopistiselta.
Joku tämä jo aiemmin totesi, mutten myöskään minä ymmärrä, minkä takia juuri tämän tunnelin pitäisi olla liiketaloudellisesti kannattava. Suomi ovat täynnä hukkaputkia ja siltoja, jotka eivät ole liiketaloudellisesti perusteltavissa, mutta jotka on silti rakennettu, koska on nähty hankkeen yhteiskuntataloudelliset hyödyt - virheellisesti tai ei.
Ainakin meikäläisen on hyvin vaikea uskoa, etteikö Tallinnan tuominen kolmen vartin päähän Helsingistä olisi yhteiskuntataloudellisesti merkittävää. Sillä olisi yksistään asuntomarkkinoihin valtava vaikutus.