Pysäkki H1318 Kirjailijan puisto, näyttäisi siirtyvän puiston kohdalle Tavaststjernankadun ja Mikael Lybecin kadun väliin, jolloin liikenne seisahtuu jokaisen 20 ja 30 pysähtymisen takia. Syy todennäköisesti tuleva työmaa nykyisen pysäkin kohdalla.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
En nyt mitenkään väheksy asiaa, sain aikanaan VR:n ja HSL:n kautta ohjeet laskea matkustajia arkiviikon vilkkaimpana päivänä, kun kyseenalaistimme vuoden 2008 matkustajatilaston, sen ollen vanha ja alakanttiin. Joten laskenta suoritettiin perjantaina aamusta iltaan ja yön yli, jolloin vuorokausi oli täysi.Tuollainen omatoiminen matkustajalaskenta on sikälikin vähän kyseenalainen laji, siinä nimittäin saa helposti tuloksia vain ihan yksittäisistä tilanteista - pelkistetyimmillään yhdestä tai ihan vain joistakin vuoroista (vaunuista / lähdöistä). Tai vain yhdeltä aamulta. Olisi arvokasta olla laaja otanta.
HSL sanoi:[Runkolinjojen] Matkustajamäärät ovat suuria, ja liikenne on metromaisen täsmällistä ja tiheää. Lisäksi monilla linjoilla on liikennevaloetuuksia, jotta matka kulkisi niin sujuvasti kuin mahdollista.
Tässä piristystä maanantaihin. Kyseinen lainaus on Hesarin sivuilla olevasta HSL:n mainoksesta ja se on sen verran hyvää komedia että kelpaa nauraa.
HSL sanoi:Runkolinjoilla tarkoitetaan tiettyjä reittejä, jotka kulkevat kaupunginosien halki ja syöttävät liikennettä eteenpäin.
HSL sanoi:Kyytiin voi nousta kaikista ovista, eikä keskiovista nousevien tarvitse esittää lippua kuljettajalle.
Perusidealtaan on todettava että 20,30 ja 40 on ihan jotain muuta kuin vaikkapa 550. Pointti on varmaan siinä että kun peruslinja muutetaan runkobussilinjaksi. Muutoksen yhteydessä ei tehdä riittävästi pysäkkiharvennuksia eikä linjaa nopeuttavia teknisiä toimenpiteitä saada tehtyä kuin viiveellä.
Mutta matkustajan kannalta esim 30 kyyti on joutuisampaa kuin vanhan 39:n.
Nobinan 1269 linjalla 30 eilen puolen päivän maissa liikkennöi paperisen linjatunnuksen kanssa Pitäjänmäellä. Tuulilasin ylälaidassa luki "Kamppi via Kannelmäki".
Mutta eipähän matkustajat turhia kyselleet , jos ovat jo alkaneet tottua tähän. Tässä tapauksessa painavin informaatio oli paperinen linjatunnus. Ja minäkin pääsin haluamaani paikkaan.
Voisi vain palata vanhaan tuttuun pelkään linja numeroon, jättää määränpäät pois. Ei taida enään mikään linja mennä samalta pysäkiltä kahta kertaa eri suuntaan, kuten enne v55 Myyrmäestä Varistoon ja Tikkurilaan.
Voisi vain palata vanhaan tuttuun pelkään linja numeroon, jättää määränpäät pois. Ei taida enään mikään linja mennä samalta pysäkiltä kahta kertaa eri suuntaan, kuten enne v55 Myyrmäestä Varistoon ja Tikkurilaan.
Voisi vain palata vanhaan tuttuun pelkään linja numeroon, jättää määränpäät pois. Ei taida enään mikään linja mennä samalta pysäkiltä kahta kertaa eri suuntaan, kuten enne v55 Myyrmäestä Varistoon ja Tikkurilaan.
Menee esim Leppävaaran Shellin pysäkillä samannumeroinen linja kahteen eri suuntaan, mutta nyt en muista mikä.
Busseista jotka menevät samalta pysäkiltä kahteen suuntaan: lähibussilinjoilla tuo tapahtuu varmaan aika monessa paikassa, mutta täysikokoisista busseista tulee nopeasti mieleen ainakin 831K Karhusaaressa, ja minulla on myös sellainen muistikuva, että jokin 173:n variaatio tekee samanlaisen piston jossain.