HSL-lippuautomaatit

Miten kauan sä luulet, että tolla puljulla on mitään matkakortteja olemassa? Eiköhän ne kohta poisteta kokonaan käytöstä. Olkoonkin, että ilman sitä korttia ei pääse pyöräparkkiin vai miten se nyt oli.

Aina pystyy p*rseilemään vieläkin enemmän, vrt. vaikka Trump.
HSL on kyllä semmonen himmeli että huhhei.

No minä en suostunut ottamaan "pakottamisesta" huolimatta henkilökuntalippua kännykkääni, käytän matkakorttia niin pitkään kuin se toimii ja minua ei haittaa käydä lisäämässä uutta kautta HSL:n pisteessä oli se missä vain.

Mutta ihmettelen, että onko liikennehenkilökunta oikea kohderyhmä sille, että kun ALV nousi 4% vuoden vaihteessa, hölölippujen hinta vähintään tuplaantui /v.

No sillähän se HSL:n talous pelastuu, paitsi ettei. Moni kollega lopetti kokonaan ko. lipun tilaamisen vuoden vaihteessa.
 
Se on ainoana vastaavana toimijana maailmassa päättänyt, että saa itse enemmän, jos toimii noin. Mä en ymmärrä, mikseivät R, K ja S tee enemmän tai vähemmän yhdessä päätöstä, että eivät niitä lippuja myy. Tuskin se niille kovin kannattavaa toimintaa noilla palkkioilla on. Se voisi herätellä Höseliä, tosin norsunluutorni tuskin siitä horjuisi, kunhan ilmoittaisi, että niitä lippuja ei nyt sitten enää saa mistään mutta ostakaa iPhone18 Pro Max Super ja ladatkaa sovellus.
K-kaupat ei enää myy niitä lippuja, olisi jonkin järjestelmän uudistuksen takia tullut liian kalliiksi... Jäljelle jää siis S ja R, mutta myyvätkö niistäkään kaikki?
 
Vähemmän yllättäen HSL:n sivuilla ei kerrota, että saatetaan periä latausmaksua tai että on olemassa paikkoja, joissa latausmaksua ei peritä, mutta kokeilisin itse kuntien palvelupisteitä.
Palvelupisteistä puheenollen Suomen pääkaupungista, Helsingistä ei löydy yhtä ainutta kaupungin omaa infopistettä, josta voisi ostaa lipun ja saada samalla neuvontaa HSL:n lipuista ja vyöhykkeistä. Helsingissähän on Helsinki-infoja Oodissa, Sörnäisissä ja Itäkeskuksen Stoassa ja Matkailuneuvonta Aleksanterinkadulla, mutta yhdestäkään ei ole mahdollista ostaa lippua toisin kuin Vantaalla ja Espoossa. HSL:n oma palvelupistekkin siirretään Helsingin solmukohdasta Pasilaan toimimaan enemmän HSL-alueella asuvien ihmisten kanssa.

Automaattien poiston jälkeen ei ole myöskään mahdollista ostaa lippua Helsingin matkustajalaivaterminaaleilla, koska terminaaleilla ei ole myyntipistettä ja lähimmät lippujen myyntipisteet ovat kaukana. Tämmöisillä katvealueilla tullaan olemaan HSL-sovelluksen ja kulkuneuvon lähimaksun varassa ja turisteilla voi olla tarvetta käteisellä ostettettavaan lippuun, kun pankkikortin lähimaksuominaisuus kytketty pois päältä/tai pankkitili lähentelee miinusta ja käteistä omistaa sitäkin enemmän. Fyysisiä vuorokausilippuja on mahdotonta ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ymmärrä, mikseivät R, K ja S tee enemmän tai vähemmän yhdessä päätöstä, että eivät niitä lippuja myy.
Eiköhän ne tekisi, jos lippujen myyminen ei olisi kannattavaa (ja Kesko on jo aiemmin näin päättänytkin)
 
HSL:lä on liikaa valtaa. Liika valta lisää ylimeilisyyttä ja välinpitämättömyyttä. HSL:n puolella on kaupungit, jotka tukevat mielellään puljun toimintaa, kun saavat samalla uusien kaavoitusten muodossa (esim raidejokeri) mahdollisuuden rakentaa kalliita taloja.
Se mitä tulee asiakkaiden kuuntelemiseen on yhtä hyvää kuin Sote piirin johtajien ottamat hätähuudot hoitajilta. Se on ilmeisesti maan tapa. Kansa on itsekästä ja rahan ahnetta. En yhtään ihmettele miksi suomessa kaatuu isoja yrityksiä jos viestintä asiakkaiden, työntekijöiden ja johdon välillä on onnetonta tai esiintyy haluttomuutta. Mikäli HSL jatkaa samaan ylimieliseen tahtiin menettää se ennen pitkää turisti virtaa, paikkallisia käyttäjiä, lipun ostajia sekä yhteistyö kumppaneita. Puljun johto on saatava vaihtoon, tilalle vaikka JLF foorumin sakkia. Muuten veikkaan HSL tappion kasvavan vuosi vuodelta.
 
Takaisin
Ylös