HSL-lippuautomaatit

Itselläni matkakortissa vuosilippua juhannukseen asti, toimiikohan vielä 14.5. jälkeen...
:unsure:
 
Viimeksi muokattu:
14.5. lippu siirtyy lipputilille ja kortti muttuu vain tunnisteeksi, mutta lipun käyttö pysyy samana
Näkeekö smurffi sen lipputilin jostain tilanteessa jossa matkakortti on unohtunut jonnekin? No, tällainen on varmaan liian asiakaslähtöistä.
 
Näkeekö smurffi sen lipputilin jostain tilanteessa jossa matkakortti on unohtunut jonnekin? No, tällainen on varmaan liian asiakaslähtöistä.
Varmaan sellainen systeemi, että henkkareiden perusteella voisi tarkastaja selvittää lipun. Tosin tässäkin on mahdollisuus että annat matkakortin kaverille ja itse näytät henkkareita kun tarkastaja osuu kohdalle
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ja lipputili ainakin mahdollistaa tarkastusmaksun perumisen myös silloin, kun on ollut kerta- tai vuorokausilippu, kun kys. liput eivät ole olemassa enää vain matkakortilla (tai sovelluksessa)
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan sellainen systeemi, että henkkareiden perusteella voisi tarkastaja selvittää lipun. Tosin tässäkin on mahdollisuus että annat matkakortin kaverille ja itse näytät henkkareita kun tarkastaja osuu kohdalle
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ja lipputili ainakin mahdollistaa tarkastusmaksun perumisen myös silloin, kun on ollut kerta- tai vuorokausilippu, kun kys. liput eivät ole olemassa enää vain matkakortilla (tai sovelluksessa)
Niin, todennäköisesti lippu selvitetään vasta palvelupisteessä.
 
Aina toiminut minulla hyvin, ainoat ongelmat olleet kun eri pankit saaneet aikaan ongelmia
Minulla on HSL'n sovelluksen toiminnasta lähes pelkästään huonoja kokemuksia. Olen kokeillut ladata kautta tai arvoa kortille, aina on jokin bugi tullut ja hankaloittanut toimenpidettä. Myöskään reittiopas ei ole ongelmaton. Tästä syystä käytän automaattia, onko minun siis kun seuraavan kerran lataan vajaan vuoden lipun tai arvoa mentävä jollekin alihankkijalle ja maksettava siitä että saan ostaa matkalipun? Vai onko muita vaihtoehtoja? En mielelläni viitsisi lähteä ajamaan omaa autoa keskustaan, en ole ajanut kymmeniin vuosiin.
 
Minulla on HSL'n sovelluksen toiminnasta lähes pelkästään huonoja kokemuksia. Olen kokeillut ladata kautta tai arvoa kortille, aina on jokin bugi tullut ja hankaloittanut toimenpidettä. Myöskään reittiopas ei ole ongelmaton. Tästä syystä käytän automaattia, onko minun siis kun seuraavan kerran lataan vajaan vuoden lipun tai arvoa mentävä jollekin alihankkijalle ja maksettava siitä että saan ostaa matkalipun? Vai onko muita vaihtoehtoja? En mielelläni viitsisi lähteä ajamaan omaa autoa keskustaan, en ole ajanut kymmeniin vuosiin.
Ei hankaloittaminen tarkoita että ei appi toimi....
 
Mutta lähes poikkeuksetta toimimaton appi tarkoittaa asiakkaan palvelun parista. Olen yrittänyt käyttää appia myös kirjaston (Helsinki ja Espoo) koneilla, huonolla menestyksellä
 
Höseli jaksaa aina yllättää. Nyt se hakee pikkuruiseen työyhteisöönsä uutta jäsentä, nimittän arkkitehtiä. Älkää kuitenkaan kuvitelko, että tämä arkkitehti suunnittelisi asemarakennuksia tai sujuvampia sisustuksia. Ehei, tämä onkin ratkaisuarkkitehti, joka sijoittuu Höselin arkkitehtitiimiin. Nyt en muista montako sataa tiimiä tuolla puljussa on, luontodiversiteettittiimistä olikin jo puhe toisesa ketjussa ;)

Mutta ratkaisuarkkitehti ei siis suunnittele mitään sellaista, mitä arkkitehdit suunnittelevat, vaan tämän tarkoituksena on "lippujärjestelmän ratkaisuarkkitehtuurin suunnittelu ja kehittäminen yhteistyössä liiketoiminnan, ratkaisun järjestelmiä kehittävien ja ylläpitävien tiimien kanssa". Suomeksi tuo varmaan tarkoittaa suunnilleen "huolehdi siitä, että vielä jäljelle jääneet lipunmyyntikanavat suljetaan ja toimi kaikin käytettävissä olevin keinoin siten, että lipun ostaminen muuttuu niin mahdottomaksi kuin se vain voi muuttua ilman että ministeriö poistaa tarkastusmaksun määräämisoikeuden". Tehtäviin nimittäin sisältyy myös "lainsäädännöllisten vaatimusten varmistaminen".

Hakuaikaa on 12.5. asti eli tästä vaan tarkemppia vaatimuksia lukemaan ja tiimeilemään: https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/...kuntayhtyma-ratkaisuarkkitehti-sdsuu-19258101
 
Höseli jaksaa aina yllättää. Nyt se hakee pikkuruiseen työyhteisöönsä uutta jäsentä, nimittän arkkitehtiä. Älkää kuitenkaan kuvitelko, että tämä arkkitehti suunnittelisi asemarakennuksia tai sujuvampia sisustuksia. Ehei, tämä onkin ratkaisuarkkitehti, joka sijoittuu Höselin arkkitehtitiimiin. Nyt en muista montako sataa tiimiä tuolla puljussa on, luontodiversiteettittiimistä olikin jo puhe toisesa ketjussa ;)

Mutta ratkaisuarkkitehti ei siis suunnittele mitään sellaista, mitä arkkitehdit suunnittelevat, vaan tämän tarkoituksena on "lippujärjestelmän ratkaisuarkkitehtuurin suunnittelu ja kehittäminen yhteistyössä liiketoiminnan, ratkaisun järjestelmiä kehittävien ja ylläpitävien tiimien kanssa". Suomeksi tuo varmaan tarkoittaa suunnilleen "huolehdi siitä, että vielä jäljelle jääneet lipunmyyntikanavat suljetaan ja toimi kaikin käytettävissä olevin keinoin siten, että lipun ostaminen muuttuu niin mahdottomaksi kuin se vain voi muuttua ilman että ministeriö poistaa tarkastusmaksun määräämisoikeuden". Tehtäviin nimittäin sisältyy myös "lainsäädännöllisten vaatimusten varmistaminen".

Hakuaikaa on 12.5. asti eli tästä vaan tarkemppia vaatimuksia lukemaan ja tiimeilemään: https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/...kuntayhtyma-ratkaisuarkkitehti-sdsuu-19258101
Ihanan positiivinen asenne automattisesti ihan kaikkea HSL:ään liittyvää kohtaan. Hae itse tuonne ja yritä saada positiivista muutosta aikaan, mielipiteitä asiasta ainakin riittää!
 
Ihanan positiivinen asenne automattisesti ihan kaikkea HSL:ään liittyvää kohtaan.
Niin, asenne määräytyy tietysti tähänastisten kokemusten perusteella.

Mutta on isossa organisaatiossa hyviäkin tekijöitä. Niitä ei vaan riitä joka paikkaan.

Jos kaikki menee hyvin, niin tämän vuoden aikana Höselistä pitäisi tulla ulos yksi ihan erityisen hyvä uutinen, josta olen sekä iloinen että vähän ylpeäkin.
 

"Valitettavasti ihan kaikkia palveluita ja alustoja ei saada riittävän laajasti testattua aiemmin arvioidussa aikataulussa, minkä takia valmisteluille on päätetty ottaa kolmen viikon lisäaika”, tiedotteessa sanotaan.

Sepä harmi. Harmittaa varmasti kovasti HSL:n tiimiä vaan ei luultavasti matkustajia. Korjaisivat ensin vanhat palvelut uusiksi ja sitten kehittäisivät uusia. Ihme sähellystä.
 
Yllättävää tässä on oikeastaan vain se, että siirsivät samalla myös automaattien poistamisen aikataulua. Jotenkin tyyliin olisi sopinut se, että automaatit kyllä katoaa, vaikkei "korvaava" järjestelmä olekaan käytössä.

Kävin lataamassa muutaman kolikon matkakortille nyt vielä, kun se on mahdollista. Arvatkaapa, montako kertaa kosketusnäyttöä piti painaa, että sai 8 € ladattua sinne kortille. Haluaisinpa keskustella sen ratkaisuarkkitehdin kanssa, joka tuonkin käyttöliittymän on joskus kursinut kasaan. :cool:
 
Takaisin
Ylös