339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,468
Ehkä on ajateltu, että säästöt iskevät joka tapauksessa, mutta on helpompi saada vähän lisää subventiota, kun on helppoa karsittavaa. Kun karsintaa tehdään joka tapauksessa, on hyvä olla sellaista, josta se ei kirpaise niin paljon.
Toivottavasti näin.
Vain jos nykyistä vuoroväliä harvennetaan, koska B-vuorojen autot eivät ehdi tekemään täyttä kierrosta B-linjan kierrosajassa. Tätä varmaan kuitenkin tarkoitit? Saattaisi varmasti sekin helpottaa, jos vain jonoutuminen helpottaa sen verran, että keskimääräinen odotusaika B-linjan varrella pysyisi samana. Normilinjojen häntien vuoroväli kuitenkin paranisi, joten matka B-linjojen alkuun varmaan nopeutuisi, kun matkustajia per auto olisi vähemmän.
Suurin piirten tällainen oli munkin ajatuskulku. Eli vaikkapa 58:lla vuoroväli teoriassa kasvaisi Meikusta itään, mutta kun se vuoroväli on nyt epäsäännöllisyyden vuoksi muutenkin mitä sattuu, niin jatkossa se olisi vähän vähemmän epäsäännöllinen vaikkakin laskennallisesti vähän harvempi. Kokonaisuutena palvelu on minusta parempaa, kun palvelu käsitetään vuorovälin, luotettavuuden ja sujuvuuden kokonaisuutena.