HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 24/2012

Mietinpä tässä että miksi H45:lle ei tarjottu yhtään uutta kalustoa? (varmaan sen takia kun niin paljon sotketaan ja pah!) erittäin tukalat 7vuotta tulee olemaan kesäisin kun ei ole ilmastointia koko bussissa ja ikkunatkin on pihistetty etuosaan. :mad:
 
Mietinpä tässä että miksi H45:lle ei tarjottu yhtään uutta kalustoa? (varmaan sen takia kun niin paljon sotketaan ja pah!) erittäin tukalat 7vuotta tulee olemaan kesäisin kun ei ole ilmastointia koko bussissa ja ikkunatkin on pihistetty etuosaan. :mad:

En nyt oikein ymmärrä tuota valitustasi uuden ja ilmastoimattoman kaluston puutteesta, sinne h45:n pakettiinhan on tarjottu mm. uudehkot autot 810-814 joissa on ilmastointi, eiköhän nuo autot tulla sijoittamaan kokopäivävuoroihin ja sitten vanhemmat 200-sarjan scalat ruuhkavuoroihin.
 
En nyt oikein ymmärrä tuota valitustasi uuden ja ilmastoimattoman kaluston puutteesta, sinne h45:n pakettiinhan on tarjottu mm. uudehkot autot 810-814 joissa on ilmastointi, eiköhän nuo autot tulla sijoittamaan kokopäivävuoroihin ja sitten vanhemmat 200-sarjan scalat ruuhkavuoroihin.

Autoissa 810-814 ei ole ilmastointia sen olen huomannut jo tänä kesänä.
 
Vs: Kalustopoistot 2012

Mikä mahtaa olla Nobinan Jokerivolvojen kohtalo ensi vuoden elokuussa kun 550:n liikennöinti siirtyy HelBille? Poistoon, tilaajaväritys...?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Kalustopoistot 2012

Mikä mahtaa olla Nobinan Jokerivolvojen kohtalo ensi vuoden elokuussa kun 550:n liikennöinti siirtyy HelBille? Poistoon, tilaajaväritys...?

Arvelu: Huonokuntoisimmat menee poistoon, hyväkuntoiset varmasti säästetään. En usko että tilaajväritystä niihin tulee, koska kukaan ei sitä vaadi. Tilaajavärityshän vaaditaan aina uusiin busseihin, ei käytettyihin (mm. linjojen 158, 160, 518, 740, 741 ja 742:n Volvo 8700LE:t sen osoittavat).
 
Vs: Kalustopoistot 2012

tilaajaväritys...?
Se riippuu, maksoihan HSL puolet Veolian autojen maalaamisestakin (92, 93, 94, 218, 219) kun ne olivat vanhoissa Lentokenttä-väreissä.
Toisaalta, voi olla että tarrat revitään vaan pois eli jäisi se sini-vihreä väritys.
 
Mulla on jostain jäänyt käsitys että jokerit olisivat liisattuja ja mahdollisesti palautuvat Volvolle sitten kun 550:n sopimus päättyy. Tästä en siis ole varma, enkä varsinkaan sitä toivo :) Nobina voisi ensi syksynä poistaa kaikki tätä vanhemmat telit mukaanlukien Scalan reuhkat 478-480 :cool:
 
Vs: Kalustopoistot 2012

Arvelu: Huonokuntoisimmat menee poistoon, hyväkuntoiset varmasti säästetään. En usko että tilaajväritystä niihin tulee, koska kukaan ei sitä vaadi. Tilaajavärityshän vaaditaan aina uusiin busseihin, ei käytettyihin (mm. linjojen 158, 160, 518, 740, 741 ja 742:n Volvo 8700LE:t sen osoittavat).

Toisaalta kannattaako niitä säästää, jos niille ei ole käyttöä? Nobinallahan on ylimääräisiä teliautoja jo nyt eikä meneillään olevassa tarjouskilpailussakaan ole tarjolla töitä kuin yhdelle teliautolle.
 
Mulla on jostain jäänyt käsitys että jokerit olisivat liisattuja ja mahdollisesti palautuvat Volvolle sitten kun 550:n sopimus päättyy. Tästä en siis ole varma, enkä varsinkaan sitä toivo :) Nobina voisi ensi syksynä poistaa kaikki tätä vanhemmat telit mukaanlukien Scalan reuhkat 478-480 :cool:
Mitä Volvo sitten tekisi Jokeri-värjätyillä autoilla joita on lähemmäs 30 ja ovat ainakin 5-6 vuotta vanhoja, poistoon mennessä 7? :D En usko että Volvo niitä edes haluaa.
Samaa mieltä olen, mielestäni kaikki Carrus City L-telit sun muut ja juu nuo pari Scalaa kans mäkeen, ja jäis vielä vara-autoikski vielä muutama. :rolleyes:
 
Vs: Kalustopoistot 2012

Arvelu: Huonokuntoisimmat menee poistoon, hyväkuntoiset varmasti säästetään. En usko että tilaajväritystä niihin tulee, koska kukaan ei sitä vaadi. Tilaajavärityshän vaaditaan aina uusiin busseihin, ei käytettyihin (mm. linjojen 158, 160, 518, 740, 741 ja 742:n Volvo 8700LE:t sen osoittavat).

Miten tuon ikäisistä autoista edes saa "huoonkuntoisia"...? Olemattomalla huollolla tietysti, mutta sehän on sitä Euroopan Parasta Joukkoliikennettä :mad:
 
Vs: Kalustopoistot 2012

Miten tuon ikäisistä autoista edes saa "huoonkuntoisia"...? Olemattomalla huollolla tietysti, mutta sehän on sitä Euroopan Parasta Joukkoliikennettä :mad:

Huono huolto, huono linja, huonot matkustajat :) Ja sanotaanko vielä että huono auto, kyllä se mallikin vähän siihen vaikuttaa kuinka nopeesti huonoon kuntoon pääsee, verrataan vaikka vanhaan kunnon Wiima K202:een.
 
Vs: Kalustopoistot 2012

Huono huolto, huonot matkustajat :)
Tämä on juuri sitä mitä tarkoitan Bussien kunto-ketjussa, matkustajat saattavat sisätilat huonoon kuntoon, ja kun niitä ei huolleta niin tulos on mikä on. Jos noista Jokeri-volvoista pidettäisiin huolta niin hyviähän ne olisi, ja osa on vieläkin ihan hyvässä kunnossa.
 
Mulla on jostain jäänyt käsitys että jokerit olisivat liisattuja ja mahdollisesti palautuvat Volvolle sitten kun 550:n sopimus päättyy.

Hyvin suuri osa, ellei jopa valtaosa, HSL-liikenteeseen uusina tulevista busseista on liisattuja. Sopimusehdoissa tietysti vaihtelee, mitä sopimuskauden päätyttyä tapahtuu, mutta useimmissa liikennöitsijä saa lunastaa bussit itselleen leasingkauden päätyttyä varsin halvalla - niin halvalla, että jos niille on vaan jotakin käyttöä, niin ei kannata jättää lunastamatta.

Mitä Volvo sitten tekisi Jokeri-värjätyillä autoilla joita on lähemmäs 30 ja ovat ainakin 5-6 vuotta vanhoja, poistoon mennessä 7? :D En usko että Volvo niitä edes haluaa.

Jos leasingkauden päätyttyä sopimusta ei jatketa eikä liikennöitsijä halua lunastaa busseja, niin ei liisaajalta sitten kysytä, haluaako se busseja vai ei. Sen riskin liisaaja on ottanut sopimusta tehdessään. Esim. GE Tip Trailerilla on Koivukylässä iso tarha, jossa on uutta käyttöä odottamassa perävaunuja, kuorma-autoja ja linja-autoja (ainakin Concordian ja sittemmin WL:n käytössä olleita Ikaruksia), joiden leasingsopimus on päättynyt.
 
Takaisin
Ylös