HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 47/2018

Tuli näin ollen mieleen, kuuluiko tähän pakettiin 321, vai muuhun. Vai onko tämä linja taputeltu kasaan.
 
Kohteesta 242.

Tarjouspyynnössä lukee että linja 133 ajettaisiin sähköautoilla mutta Pohjolan voittaneessa tarjouksessa on vain 5kpl E6-VDL. Luovuttiinko tuosta aikeesta vai vuokraako HSL Linkkerin liikennöitsijän käyttöön?
 
Kohteesta 242.

Tarjouspyynnössä lukee että linja 133 ajettaisiin sähköautoilla mutta Pohjolan voittaneessa tarjouksessa on vain 5kpl E6-VDL. Luovuttiinko tuosta aikeesta vai vuokraako HSL Linkkerin liikennöitsijän käyttöön?

Samaa mietin. Ja onko muuten nuo 2014-malliset A1-Vdl:t mitä sopimuksessa lukee, niitä nykyisiä Kirkkonummen/Sipoon yms autoja?
 
Kohteesta 242.

Tarjouspyynnössä lukee että linja 133 ajettaisiin sähköautoilla mutta Pohjolan voittaneessa tarjouksessa on vain 5kpl E6-VDL. Luovuttiinko tuosta aikeesta vai vuokraako HSL Linkkerin liikennöitsijän käyttöön?

Ainakin 133 olleet konvertio-linkkerit on menossa 55:lle Nobinan liikennöitäväksi, eli ilmeisesti on luovuttu ja HSL ei edes vuokraa sähkökalustoa linjalle.
 
Kummallista jos 133:lle ei tule sähköbusseja, kun latausasematkin on rakennettu päätepysäkille

Friisilän laturin toiminta on ollut niin epäluotettavaa, että sieltä on hankala markkinaehtoisesti harjoittaa sähköbussiliikennettä. Sähköbussivaatimus poistettiin lopullisesta tarjouspyynnöstä. Tähän saakka sopimuksissa on ollut force majoure-ehtoja, jos kaluston tai laturien kanssa on ongelmia.
 
Kummallista jos 133:lle ei tule sähköbusseja, kun latausasematkin on rakennettu päätepysäkille

Noiden pikalataustolppien ja niiden sähkökaappien asennus ei kai ole kovin suuri kustannus verrattuna itse laitteistoon. Eikös niitä ole kertaalleen siirrelty, kun e31:n päätepysäkit olivat eri kun nykyisen 133:n? Sitten on lisäksi sekin että jos 133:lla olisi vaadittu sähkökalustoa, PL olisi varmaan tarjonnut sinne noita varikkoladattavia Yutongeja, eli tolpat olisivat kuitenkin seisseet tyhjänpanttina.

Eikös TLL ala ajamaan pikaladattavia VDL:iä Vuosaaren liityntälinjoilla nyt syksyllä? Jos nuo pikalaturit siirretään nyt sinne kun 133 loppuu sähköliikenne juuri sopivasti?
 
HSL:n viimeisimmässä hallituksen pöytäkirjassa mainitaan lisähankinta sähköbussien latauspalvelusopimukseen http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019593-4. Tekstissä sanotaan näin:

"Leppävaaran liityntäliikenteen kilpailutuksessa vaadittiin viittä pikaladattavaa sähköbussia. Voittaneeseen tarjoukseen sisältyy kuitenkin näiden lisäksi 20 sähköbussia. Näin ollen myös latauspalvelun laajuutta on syytä kasvattaa ja sovittaa vastaamaan kasvanutta tarvetta.

Latauspalvelusopimus sisältää lisähankintamahdollisuutena Leppävaaran latausaseman laajennuksen, eli pikalatauspaikkojen lisäyksen. Koska mainitut Leppävaaran liityntäliikenteen 20 yli vaatimuksen tarjottua sähköbussia ovat kaapeliladattavia (hidaslataus). On latauspalvelun tuottajan kanssa neuvoteltu lisähankinnan sisällön tarkennuksesta ja sen vaikutuksesta hintaan"

Tarkoittaako tämä että Leppävaaraan tulee mahdollisuus myös kaapelilataukseen Yutongeille?
 
Takaisin
Ylös