Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Olisko menny Kasilinjoille. Eli ei liity HSL:n bussiliikenteen kilpailutukseen mitenkään.Helbille tulossa tämäkin?
Markkinaoikeus on eilisellä päätöksellään hylännyt Nobinan valituksen. Markkinaoikeuden ratkaisu
Väliaikaista kalustoa ei siis tarvita?
Markkinaoikeus on eilisellä päätöksellään hylännyt Nobinan valituksen.
Nyt kun Nobinan valitus on hylätty, niin koska selviää minkä merkkistä uutta kalustoa Helb hankkii Ojankoon? nyt voi vain sanoa että onnea ja menestystä Helbille Ojankoon!
Riippuu varmaan siitä aikooko Nobina valittaa vielä korkeimpaan hallinto-oikeuteen päätöksestä.
Pääsääntöisesti KHO ei määrää toimeenpanokieltoja hankinta-asioissa silloin kun markkinaoikeus on hylännyt alkuperäisen valituksen, joten sopimuksen voi tehdä jatkovalituksesta huolimatta. Käsittely KHO:ssa voi kestää kauankin, jos asia on kinkkinen. Esim. kilpailukierrokselta 37 Nobina jätti valituksen markkinaoikeuteen 22.12.2015 ja asian jatkokäsittely KHO:ssa oli vielä kesken viime kesänä, kun Nobina veti valituksensa pois (siinä välissä KHO oli pyytänyt ennakkoratkaisua EU-tuomioistuimelta, joka taas oli pyytänyt asiasta lausuntoa EU:n komissiolta. Nobina veti valituksensa pois vähän sen jälkeen kun komissio oli lausunut, että heistä HSL:n tulkinta oli EU:n hankintadirektiivin mukainen).
Ai se on noin monimutkainen homma... No eiköhän sitten Lahdessa kohta lyödä päitä yhteen ja ruvetaan hankkimaan kalustoa. Voisin kuvitella, että suunitelmat sen osalta on jo valmiiksi tehty, että tilauksiin päästään kunhan vain siihen lupa irtoaa.
Suunnitelmat olivat valmiina jo tarjousvaiheessa. Nyt hankinnan aloitus vain viivästyi.
Tietoa ei ole, mutta sen puuttuessa on mukavaa päätellä. A1-kalustoa ei todennäköisesti sijoiteta kokopäiväisesti Helsingin keskustaan ulottuville linjoille. Näin ollen voisi päätellä, että Itäkeskus (eli linjat 92 - 98 niiltä osin jotka pakettiin kuuluvat) saisi varsinkin A1:siä. Todennäköisesti A1:siä voisi riittää Vantaankin sisäisille linjoille A2:sten ohella. Voi olla että jako menee muullakin tavalla.Olisiko täällä tietoa, kuinka A1- ja A2-linja-autot jakaantuvat Itäkeskuksen ja Tikkurilan välille?
D-linja-autot menevät tietenkin 570:lle ja C-kalusto olettavasti Lahdenväylän linjoille.