Tässä yhteenvetoa talviarjen kilpailukaavioista. HSL voi jokaisiin aikatauluihin muuttaa sijoittelua vapaasti, joten tällaisenaan nämä tuskin toteutuvat. Automäärääkin on vähennetty koronasäästöjen vuoksi kilpailutuksessa olleesta.
Tilaajan kaavioissa bussit kiertävät linjalta toiselle, joten nämä ovat tässä yksinkertaistuksia asiasta. Monesti kierrätys on samaa päättäriä käyttävien linjojen kesken, joten olen tässä jaotellut linjoja sen mukaan, mutta muunkinlaista kierrätystä on (esim. Tikkurilassa päivän ajava A2 voi mennä Itä-Helsingin N-linjoille metroliikenteen loputtua. Itse asiassa Itä-Helsingin N-linjat näytettäisiin ajettavan pääosin Vantaalla päivisin ajavalla A2- ja C-kalustolla tilaajan kaavioissa - HelB:n tuotanto voi sitten olla vielä asia erikseen). Kierrätystä voi olla myös useamman eri linjaryhmän kesken: esim. linja 717 on kilpailukaavioissa Rautatientori - Hakunila - Itä-Hakkila - Tikkurila ja sitä pitkin bussit voivat näppärästi vaihtaa seutulinjoilta Tikkurilan linjoille tai toisin päin ilman siirtoajoja. Erilaisia siirtoajojakin on (esim. Hakaniemi - Itäkeskus, kun bussit vaihtavat seutulinjojen ja Itä-Helsingin linjojen välillä) ja yksittäisissä tapauksissa erilaisia "villejäkin" vaihtoja, esim. 587:n ja Itä-Helsingin linjojen välillä. Päivätauon pitävät bussit voivat myös ennen ja jälkeen päivätauon liikennöidä aivan eri suunnilla. Niissä tapauksissa nämä on listattu aamuruuhkan mukaan.
A1: Itä-Helsinki 29, 734 1, 737 2, Tikkurila 7, Tikkurila ja 518 sekaisin 1, 587 2, 588 1
A2: Tikkurila 14, Hakaniemen seutulinjat 5, Rautatientorin seutulinjat 2, Tikkurila, Hakaniemen seutulinjat ja Rautatientorin seutulinjat sekaisin 2, Tikkurila ja Hakaniemen seutulinjat sekaisin 3, Tikkurila ja Rautatientorin seutulinjat sekaisin 5, 518 2, 587 3
C: Hakaniemen seutulinjat 12, Rautatientorin ja Hakaniemen seutulinjat sekaisin 3, Rautatientorin seutulinjat ja Tikkurila sekaisin 7, Rautatientorin seutulinjat 4, 587 1, Hakaniemen seutulinjat ja Itä-Helsinki sekaisin 1, Tikkurila 2
D: kaikki 570:lla
Tein listan nyt kiireessä ja siinä on todennäköisesti virheitä, mutta suuntaa se ainakin antaa.
Tilaajan kaavioissa bussit kiertävät linjalta toiselle, joten nämä ovat tässä yksinkertaistuksia asiasta. Monesti kierrätys on samaa päättäriä käyttävien linjojen kesken, joten olen tässä jaotellut linjoja sen mukaan, mutta muunkinlaista kierrätystä on (esim. Tikkurilassa päivän ajava A2 voi mennä Itä-Helsingin N-linjoille metroliikenteen loputtua. Itse asiassa Itä-Helsingin N-linjat näytettäisiin ajettavan pääosin Vantaalla päivisin ajavalla A2- ja C-kalustolla tilaajan kaavioissa - HelB:n tuotanto voi sitten olla vielä asia erikseen). Kierrätystä voi olla myös useamman eri linjaryhmän kesken: esim. linja 717 on kilpailukaavioissa Rautatientori - Hakunila - Itä-Hakkila - Tikkurila ja sitä pitkin bussit voivat näppärästi vaihtaa seutulinjoilta Tikkurilan linjoille tai toisin päin ilman siirtoajoja. Erilaisia siirtoajojakin on (esim. Hakaniemi - Itäkeskus, kun bussit vaihtavat seutulinjojen ja Itä-Helsingin linjojen välillä) ja yksittäisissä tapauksissa erilaisia "villejäkin" vaihtoja, esim. 587:n ja Itä-Helsingin linjojen välillä. Päivätauon pitävät bussit voivat myös ennen ja jälkeen päivätauon liikennöidä aivan eri suunnilla. Niissä tapauksissa nämä on listattu aamuruuhkan mukaan.
A1: Itä-Helsinki 29, 734 1, 737 2, Tikkurila 7, Tikkurila ja 518 sekaisin 1, 587 2, 588 1
A2: Tikkurila 14, Hakaniemen seutulinjat 5, Rautatientorin seutulinjat 2, Tikkurila, Hakaniemen seutulinjat ja Rautatientorin seutulinjat sekaisin 2, Tikkurila ja Hakaniemen seutulinjat sekaisin 3, Tikkurila ja Rautatientorin seutulinjat sekaisin 5, 518 2, 587 3
C: Hakaniemen seutulinjat 12, Rautatientorin ja Hakaniemen seutulinjat sekaisin 3, Rautatientorin seutulinjat ja Tikkurila sekaisin 7, Rautatientorin seutulinjat 4, 587 1, Hakaniemen seutulinjat ja Itä-Helsinki sekaisin 1, Tikkurila 2
D: kaikki 570:lla
Tein listan nyt kiireessä ja siinä on todennäköisesti virheitä, mutta suuntaa se ainakin antaa.