HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 50/2020

Toivottavasti ei näykkään

Valitettavasti HelB aika varmasti kuitenkin tunkee vanhoja romuja tänne Itä-Helsinkiin. Vanhat bussit ovat mukava yllätys kun niitä näkee enintään kerran viikossa. Eri asia jos ei voi raskaan työpäivän jälkeen edes nojata ikkunaan ilman että päätä alkaa särkeä tärinän takia. Tämä tietysti vain tapahtuu jos itse moottorin kovasta äänestä ei ole vielä ehtinyt tulla päänsärkyä. Tulen varmaan valitsemaan melkein aina 8xx-sarjan linjojen sähköbussin vaikka 9x-sarjan linjalla oleva bussi lähtisi 10 minuuttia aikaisemmin. Kivempi vain nähdä ne ikkunasta.
 
Pitäisikö samalla sitten muuttaa kaikki keskustan julkinen liikenne hevosvetoiseksi? Se vasta sopisikin katukuvaan ;)
öö... Siinäpä ideaa. Heh heh... Uusi hevosvetoinen raitiolinja Rautatientorilta Kaisaniemen puiston kautta Hakaniemeen siten että pitkänsillan viereen tehdään puinen silta hevosraitiotietä varten 🐎 ... Heh heh...
 
Valitettavasti HelB aika varmasti kuitenkin tunkee vanhoja romuja tänne Itä-Helsinkiin. Vanhat bussit ovat mukava yllätys kun niitä näkee enintään kerran viikossa. Eri asia jos ei voi raskaan työpäivän jälkeen edes nojata ikkunaan ilman että päätä alkaa särkeä tärinän takia. Tämä tietysti vain tapahtuu jos itse moottorin kovasta äänestä ei ole vielä ehtinyt tulla päänsärkyä. Tulen varmaan valitsemaan melkein aina 8xx-sarjan linjojen sähköbussin vaikka 9x-sarjan linjalla oleva bussi lähtisi 10 minuuttia aikaisemmin. Kivempi vain nähdä ne ikkunasta.
Syyttävä sormi osoittakoot Nobinan suuntaan 😉 no vuoden päästä pitäisi päästä nauttimaan itä-Helsingissäkin sähköautoista.
 
Pitäisikö samalla sitten muuttaa kaikki keskustan julkinen liikenne hevosvetoiseksi? Se vasta sopisikin katukuvaan ;)

Sitä **skan hajua ei kiitos. Dieselissä ei toki ole mitään vikaa, nykyisethän ovat puhtaita, eivätkä edes vähän savuta. Erään %-yhtiön mainos siellä jo kulkee, sekä sinisiin haalareihin pukeutuneet jotka virkavallan nimissä ovat siellä.
 
Syyttävä sormi osoittakoot Nobinan suuntaan 😉 no vuoden päästä pitäisi päästä nauttimaan itä-Helsingissäkin sähköautoista.

Nobina taisi myöhästyttää päätöstä noin puoli vuotta joten HelB olisi ihan hyvin voinut hankkia sähköbussit jo 2022 talvelle tai keväälle ja samalla säästää liikennöintikustannuksissa. Se, että sopimuksessa on nollavaatimukset ei tarkoita, että sinne on pakko laittaa vain ja ainoastaan busseja jotka olisivat kelvottomia muualla HSL-alueella.
 
Takaisin
Ylös