Okei. Tota en tiennytkään. Mistä sitten Nobina ajaa noi linjat?
Ainakin osan voinee ajaa Roihupellosta, josta taas poistuvat Ojankoon siirtyvät metron liityntälinjat.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Okei. Tota en tiennytkään. Mistä sitten Nobina ajaa noi linjat?
Eivät tietenkään eikä niin ole missään väitettykään. Harrastajat ovat joissakin yhteyksissä jo pitkään vertailleet, minkä verran milläkin liikennöitsijöillä on suunnitellusti autoja liikenteessä, ja hyvin usein niistäkin tilastoista on johdonmukaisesti siivottu pienkalustoliikenne pois.
Tätä ajatellen eräs hyvin mielenkiintoinen tilastokokoelma löytyy Kuukankorven sivulta: Automäärät pääkaupunkiseudun bussilinjoilla.
Arvelen, että edellisten viestien ajatustenvaihto pohjautuu vahvasti tämäntyyppiseen tarkasteluun.
Ei sitä välttämättä hekään tarkalleen tiedä, kun tieto siitä, että turpiin tuli, julkistettiin vasta muutama tunti sitten. Ja onhan tässä vielä valitusaikajakso, joten teoriassa ratkaisu voi vielä muuttua.
Ainakin osan voinee ajaa Roihupellosta, josta taas poistuvat Ojankoon siirtyvät metron liityntälinjat.
Jos vanha tapa jatkuu niin Nobina valittaa häviöstään niin kuin aina.
Varhaa puretaan pikkuhiljaa kokoajan ja touko- kesäkuussa olisi tarkoitus muuttaa uusiin tiloihin metrovarikon viereen.Eli puretaanko Varha ja siellä ei ole vähään aikaan varikkoa ennen uuden valmistumista?
Eli puretaanko Varha ja siellä ei ole vähään aikaan varikkoa ennen uuden valmistumista?
Nobinalla on Roihupellon teollisuusalueella varikko, jolta operoidaan Itä-Helsingin liikennettä. Tuo Nobinan varikko on kuitenkin eri asia kuin Varha, joka on HKL:n omistama ja vuokrattu HelB:lle.
Nythän siitä tulee hyötyä, kun säästöä tulee enemmän kuin niistä HSL:n päättämistä junien lyhentämisestä, mutta toisin kun niissä, matkustajapalvelu ei heikkene kesän mahdollisia ilmastoimattomia busseja lukuun ottamatta. 2-akselisten osalta se jopa paranee, kun ei tulekaan kuin korkeintaan 6 kpl Citea LLE-127:ää, jossa on huonompi matkustusmukavuus kuin Scalassa tai 8700LE:ssä. Ja telibussit ovat mukana tässä kuudessa uudessa dieselbussissa, mutta kaikki saatetaan hankkia 2-akselisina.Minkä takia uusia dieselbusseja ei tässä kilpailussa vaadita kuin 6 kpl ja loput käytettyjä? entäs telibussit sitten?
Osaisiko joku kertoa, mistä mahdollisesti löytyisivät kilpailutuksen vertailutaulukot, niin hinta kuin kalusto?
Onko tuo Helbin voittama tarjous tehty samalla osakeyhtiöllä kuin mikä pyörittää nykyistä HSL-liikennettä? Vaikka kilpailutuloksissa sanottiin että voittaja on Helsingin Bussiliikenne niin sehän ei aivan varmasti tarkoita sitä että kyseessä on sama Oy. EU-komission uusin päätös taisi tulla 13.03. ja tarjousten jättöaika taisi päättyä 23.03. joten Helb on voinut huomioida asian tarvittaessa.