HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 50/2020

Tossa Joonas Pion lähettämässä linkissä siitä että Helb voitti. Siinä sanotaan että tulee 6 uutta dieselbussia.
Siihen on tarjottu 6 dieseliä eikä vaadittu. Syy miksi tähän tarjottiin noin vähän uutta dieselkalustoa on se että HelBillä on sopivasti vanhaa kalustoa vapaana, Lisäksi myöhemmin sopimuskauden aikana tulee 18 uutta A2-tyypin sähköbussia korvaamaan dieselkalustoa.
 
Kuinka yllättävää. Mielenkiintoista toki valittaako Nobina tappiostaan vai PL tarjouksen hylkäämisestä.

Olisi mielenkiintoista jos PL valittaisi, kun tarjous ei kerta ollut tarjouskilpailun vaatimuksen mukainen, kun itse mokasivat.
 
Olisi mielenkiintoista jos PL valittaisi, kun tarjous ei kerta ollut tarjouskilpailun vaatimuksen mukainen, kun itse mokasivat.

Toki PL on mahdollinen valittaja - miksi ei?. Tiedämmekö varmiasti, että he mokasivat itse vai onko tarjouspyynnössä ollut jotakin "tulkinnanvaraisuutta"?

---------- Viestit yhdistetty klo 15:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:01 ----------

Kuinka pitkä näissä tapauksissa on käsittelyaika?

Tuolta https://www.markkinaoikeus.fi/fi/index/paatokset/hankintaasiat.html voi tarkistitella markkinaoikeuden tekemiä ratkaisuja. Niistä voi hieman arvioida käsittelyaikoja, mutta puhetaan kuitenkin kuukausista eikä viikoista, sillä valituksia tehdään suhteellisen paljon.

Tässä on vielä himena tilastotietoa käsittelyajoista yms. https://www.markkinaoikeus.fi/fi/index/markkinaoikeus/tilastojajakasittelyajat.html

--- Lainaus ---
Markkinaoikeus ratkaisi vuonna 2019 asioita hieman enemmän kuin niitä saapui, 497. Vireillä vuoden lopussa oli 326 asiaa, mikä vastaa hieman yli puolen vuoden työmäärää. Keskimääräinen käsittelyaika oli 8,5 kuukautta. Markkinaoikeuden työtilanne on siten tasapainossa ja asiat ratkaistaan keskimäärin kohtuullisessa ajassa.

-- Lainaus loppuu --
 
Viimeksi muokattu:
Olisi mielenkiintoista jos PL valittaisi, kun tarjous ei kerta ollut tarjouskilpailun vaatimuksen mukainen, kun itse mokasivat.

Ei olisi ensimmäinen kerta kun tarjouspyyntö on ollut virheellinen ja tämän virheen johdosta joku tarjoaja on hylätty väärin perustein ja koko kilpailu on jouduttu järjestämään uudelleen. Näin kävi mm. TKL:n nivel hankinnassa.
 
Olisi mielenkiintoista jos PL valittaisi, kun tarjous ei kerta ollut tarjouskilpailun vaatimuksen mukainen, kun itse mokasivat.
Mistä sinä sen tiedät? Oletko nähnyt tarjouksen ja sen virheet?

Kun on kyse 122 auton ja 33 miljoonaa euron liikenteestä, niin on mielestäni täysin perusteltua, että kaikki kivet ja kannot käännetään.
 
Mistä sinä sen tiedät? Oletko nähnyt tarjouksen ja sen virheet?

Luotettavasta lähteestä olen saanut tietää mistä PL:n tarjous jäi kiikastamaan. Se, viitsinkö näin julkisella foorumilla sitä sanoa on eri asia, mutta sun kanssa voidaan kyllä yksityisesti keskustella.
 
Luotettavasta lähteestä olen saanut tietää mistä PL:n tarjous jäi kiikastamaan. Se, viitsinkö näin julkisella foorumilla sitä sanoa on eri asia, mutta sun kanssa voidaan kyllä yksityisesti keskustella.
Annetaan asian olla vaan.
 
Takaisin
Ylös