- Liittynyt
- 2 Maaliskuu 2016
- Viestit
- 1,111
39:stä 390 ja 18:sta 180
180 viittaisi johonkin Siuntioon Länsiväylää pitkin ajavaan linjaan. Vrt. 181 ja 182.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
39:stä 390 ja 18:sta 180
tulee mieleeni, että voisikos HKL-Raitioliikenne osallistua tarjouskilpailuun? Uusi ratikkavarikko Ruhassa ja bussivarikko siinä päällä. Hmmm...
Runkolinjojen numeroinnista:
Toinen mahdollisuus on kaksinumeroinen tasakymmenluku. Onhan linja 40 jatkossakin 40 ja on runkolinja. Tällöin linja 18 olisi runkolinja 30. Silloin olisi tosin ristiriita muiden kaksinumeroisten tasakymmenlukuisten kanssa (esimerkiksi ratikkalinja 10, bussilinjat 20, 70, 80).
180 viittaisi johonkin Siuntioon Länsiväylää pitkin ajavaan linjaan. Vrt. 181 ja 182.
Pointtini oli se, että voisiko HKL-Raitioliikenne ylipäätään osallistua kilpailuun?Aika varmasti ratikkavarikon päälle tuleva bussivarikko joko vuokrataan tai luovutetaan kilpailutuksen yhteydessä jonkin olemassa olevan bussiliikennöitsijän käyttöön. Eikä HKL:ään tule kai suoraan varikkoa omistamaan vaan kaupunki.
Pointtini oli se, että voisiko HKL-Raitioliikenne ylipäätään osallistua kilpailuun?
Nyt alkoi kiinnostamaan. Mihin sitten Ruhan korvaava bussivarikko sijoittuosi?Jotain hajua on siitä, että raitiovaunuvarikkoa ei olisikaan tulossa Ruskeasuon bussivarikon yhteyteen. Lähteitä hajulle en voi esittää.
39:stä 390 ja 18:sta 180
Tätä minäkin mielessäni pähkäilin, että helpoiten näin saadaan tasaluku. Onhan jo 510, 550, 560, kohta 570, eli tasan sataluvut eivät toteudu koskaan.
Mitä tarkoitat? Olemassa on jo runkolinja 500. Näiden lisäksi Turuntien runkolinja 235 vaihtaa pian numeronsa 200:ksi. Vihdintielle suunnitellaan linjaa 300 ja Hämeenlinnanväylälle 400. Piakkoin Tuusulanväylälle varmaan linjaa 600 ja Lahdenväylälle linjaa 700.
Sorry, unohdin lisätä että pelkästään tasan sataluvut eivät toteudu, on olemassa jo muitakin - eli 180 sekä 390 voisi toimia.
Kilpailun kolmesta kohteesta suurimman muodostaa linjojen 18, 39 ja 40 muodostama kokonaisuus. Linjoille vaaditaan vähintään 45-paikkaisia sähköllä kulkevia nivelbusseja. Linjat ovat syksystä 2021 alkaen oranssein autoin ajettavia runkolinjoja, minkä vuoksi niiden numerot muuttuvat runkolinjakäytännön mukaisiksi: siis tasakymmenluvuiksi.
Muille kilpailutettaville linjoille edellytetään kaksiakselisia sähköbusseja. Toiseen kohteeseen kuuluvat linjat 17 ja 24 ja kolmanteen linjat 14, 37, 41 ja 42.
Onko runkolinjamaailmassa sallittua miettiä periaatetta, että toinen olisi 30 ja toinen 30B?
Ihan hyvä ajatus tämäkin.Onko runkolinjamaailmassa sallittua miettiä periaatetta, että toinen olisi 30 ja toinen 30B?
Onko runkolinjamaailmassa sallittua miettiä periaatetta, että toinen olisi 30 ja toinen 30B?
Tuo olisi ihan hyvä jako, koska yhteistä osuutta on aika paljon.