- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 2,142
Ainakin tähän saakka trendi on ollut, että nimenomaan päättäriladattavat sähköbussit tarvitsevat pidemmän kierrosajan, mikä sitoo enemmän kalustoa ja kuljettajia. Varikolla ladattavien suhteen ruuhka-autot yleensä käyvät joka tapauksessa varikolla ja muutenkin kuljettajien työpäivät alkavat ja päättyvät varikolla, joten tarvetta varikolla poikkeamiseen on - ei pelkästään lataamisen takia. Ja ei kai mikään estä kaapeleiden ja piuhojen vetämistä terminaaleihin kuten Leppävaarassakin on tehty.
Voi olla noin jos kalustovaihdot saadaan osumaan normaaliin kalustomäärän vaihteluun, mutta nykyisellään - tai ainakin syksyllä, kun viimeksi seurasin - Pohjolan Liikenne tekee pelkän aikataulurakenteen ulkopuolisia kalustovaihtoja noilla varikkoladattavilla.
Paitsi juuri Kampissa pelastuslaitos esti.
Hallituksen esityslistassa Kampin terminaalin lataamiskielto on muoltoiltu siten, etten ole varma tarkoitetaanko vain pikaladattavia vai kaikkien akkubussien lataamista. Enkä löydä Pelastuslaitoksen lautakunnan tai viranhaltijoiden päätöksistä tuota myöskään. En usko että hidaslataaminen olisi ongelma, mutta en toisaalta uskonut että, pikalataaminenkaan olisi ollut.