HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 51B/2020

Huomasin heti silloin kun 235 muuttui runkolinjaksi 200 että rupesi olemaan turvattomampaa sillä linjalla. Veikkaanpa että monet eivät uskalla kulkea noilla runkolinjoilla kun siellä on niin paljon epämääräistä porukkaa.
 
Kohta on Motonetistä suojateippi loppu, kun Höseli teippailee joka toisesta katoksesta katonrajan oranssiksi. En mä oikein tiedä, mitä tuosta pitäisi ajatella.

Onkohan siitä pari vuotta, kun noita katoksia teippailtiin täällä päin, ja kysyin kahdelta (erikseen, eri kerroilla) bussia käyttävältä kaverilta, että miten se bussimatka on nyt muttunut, kun bussista tuli oranssi. Totesivat sen olevan ihan kuin ennenkin, paitsi että se on ilmainen.

Onnea matkaan.

Totta.
Sitten on myös jossain välissä ollut näitä sekoiluja, että pysäkki on teipattu ”Motonetin oranssilla” mutta runkolinja ei silti ole pysähtynyt siinä, kun ollut joku poikkeusreitti tai pysäkkien vaihdot.

Mun mielestä seudulla on ollut runkolinjakriteerin täyttäviä linjoja vain 550 YTV:n rakentamana siihen saakka kun raide-Jokerin myllerrys alkoi. Silloin sen pääsi myös ruuhka-aikana päästä päähän nopeasti matelematta jossain kohtaa autoletkassa. 560:llakin ollut hyvää yrittämistä Paloheinän tunnelin osalta, mutta siellä tyhjiä penkkejä lienee edelleen ihan eri määrä kuin isosisarellaan.

Uudemmilla oransseilla linjoilla on käytetty aikalailla täysin vanhaa infraa - ja sitten ollut nämä pakolliset pysäkkien pidennykset ja reunakiven korotukset, joihin ”satsaaminen” ei varmasti ainakaan ilahduta niitä matkustajia, joiden kävelymatkat ovat pidentyneet. Pysäkkiajat ovat muuten paikoitellen jopa pidentyneet kun yksinomaan sisään/ulosvirta tapahtuu vain keskiovesta. Aika näyttää kuinka nivelbussien osalta käyttäydytään.

Sitten on vielä tämä case Munkkivuori (Ulvilantie, Talinranta) eli sieltä elokuussa poistuu linjat 18 ja 52, ja tilalle tulee runkolinja 20, jolla on esim. lauantaisin vartin vuoroväli. Voin luetella mm. Espoosta aika syrjäisiäkin paikkoja, joista on paremmat vuorovälit ja palvelutaso raideliikenteen asemalle.
 
Onko nyt niin, että myös linja 25 kuului tähän pakettiin? Ja jääkö linja 14 siitä huolimatta?
 
Onko nyt niin, että myös linja 25 kuului tähän pakettiin? Ja jääkö linja 14 siitä huolimatta?

Kilpailutuksen aloitushetkellä linjojen uusista numeroista ei ollut vielä päätöstä, eli siinä esiintyy vanhat numerot. Paketin linja 14(Kamppi-Pajamäki) aloittaa tänään siis numerolla 25 ja linjanumerolle 14 ei jää liikennettä.
 
Kilpailutuksen aloitushetkellä linjojen uusista numeroista ei ollut vielä päätöstä, eli siinä esiintyy vanhat numerot. Paketin linja 14(Kamppi-Pajamäki) aloittaa tänään siis numerolla 25 ja linjanumerolle 14 ei jää liikennettä.

Näin arvelinkin. Kiitos vastauksesta!
 
Kilpailutuksen aloitushetkellä linjojen uusista numeroista ei ollut vielä päätöstä, eli siinä esiintyy vanhat numerot. Paketin linja 14(Kamppi-Pajamäki) aloittaa tänään siis numerolla 25 ja linjanumerolle 14 ei jää liikennettä.

Mitä reittiä tämä 25 oikein ajaa? Mä muutama päivä sitten ajoin Pohjoista Rautatiekatua ja hämmärstyin, kun pysäkkimerkkiin oli laitettu linjat 24 ja 25. En ollut koskaan nähnyt tällaista 25-linjaa, mutta ei ollut aikaa jäädä tihrustamaan sitä kylttiä tarkemmin.
 
Kiitos. Aika jännä reitti, saa nähdä, kerääkö matkustajia. Kultareunan pysäkin nimi hymyilyttää. Milloinkohan se on tuollaiseksi muutettu. Lienee saanut ihan ruotsinnoksenkin sitten.

Mechelininkadulla on aika pitkä pätkä ilman pysäkkejä, vaikka juuri tuolta voisi kuvitella matkustajia tulevan.

Mechelininkadulla on pysäkkipari Arkadiankadun risteyksessä samassa paikassa, jossa linja 24 pysähtyi ennen syksyä 2012.
 
Luotto meni Nobinaan yhdessä päivässä. Lähes mikään vuoro ei pysy aikataulussa tälläkin hetkellä 00.46 kampista lähtevä 37 tuli laituriin 9 minuuttia myöhässä.:mad:
Oikeastaan nopeesti laskettuna jokainen lähtö ollut enemmän tai vähemmän myöhässä.:mad:
 
Viimeksi muokattu:
Luotto meni Nobinaan yhdessä päivässä. Lähes mikään vuoro ei pysy aikataulussa tälläkin hetkellä 00.46 kampista lähtevä 37 tuli laituriin 9 minuuttia myöhässä.:mad:
Oikeastaan nopeesti laskettuna jokainen lähtö ollut enemmän tai vähemmän myöhässä.:mad:
Keskustelin erään Nobinan kuljettajan kanssa ja aikataulut ajoaikoineen on laadittu liian tiukoiksi. Tämä ei toki ole mitään uutta HSL:ltä, jonka menneen kesän aikataulut olivat suorastaan epäinhimillisiä.
 
Keskustelin erään Nobinan kuljettajan kanssa ja aikataulut ajoaikoineen on laadittu liian tiukoiksi. Tämä ei toki ole mitään uutta HSL:ltä, jonka menneen kesän aikataulut olivat suorastaan epäinhimillisiä.

Se voi olla hyvin mahdollista. Ja kuljettan pitää osata ajaa mahdollisesti sama päivän aikana perä jälkeen 24, 25, 37,41 ja 42 reitit joka saattaa sekottaa muistia, joka hidastaa. Tuo 00.46 oli kyllä kuljettajan oma virhe, oli kuitenkin kampissa jo noin. 00.25
 
Keskustelin erään Nobinan kuljettajan kanssa ja aikataulut ajoaikoineen on laadittu liian tiukoiksi. Tämä ei toki ole mitään uutta HSL:ltä, jonka menneen kesän aikataulut olivat suorastaan epäinhimillisiä.

Mitäs kanavaa pitkin kuljettajia kuunnellaan aikataulujen suunnittelussa vai kuullaanko laisinkaan ?
 
Takaisin
Ylös