Eikös kuitenkin telibussit mahdollistava lainsäädäntö tullut voimaan samoihin aikoihin kuin siirtymä matalalattiaisiin busseihin alkoi ja matalanivelten ongelmat osuivat juuri samaan hetkeen kun telibusseista oli alettu saamaan kokemusta? Eli nivelten ongelmat eivät välttämättä olleet se yksinomainen syy teleihin siirtymiseen.
Myöskin on syytä epäillä, että Nobinan tarjous on tehty joko aivan olemattomalla katteella tai tappiollisena, eli sähkönivel- ja telibussien kustannussuhteet eivät välttämättä ole aivan miltä ne tässä näyttävät.
Vaikka sähkökaluston halvemmat kustannukset yleensä saattaa myös selittää osan hinnanlaskusta. Nimittäin PL:n 562:n sopimuksen telien, joista 13/16 on sähkösiä, yksikkökustannuksilla (0,707€/km, 39€/h, 148€/ap) tulee kohteen 263 liikennöintikustannuksiksi 11187075,73€/v, eli hitusen alle mitä Nobina tarjosi.
Niin mites onnistuu 40 autojen pakitus Elielin vinopysäkeiltä?