Tässä taas tulee vastaan se ongelma, että HSL:n mallissa laskeskelin, että telibusseja varmaan menee n. 12-15 kertaa tunnissa. 8 12-metristä ei mitenkään riittäisi korvaamaan näitä kapasiteetin kannalta.
Vielä lopuksi haluaisin sanoa, että olet antanut tässä vaihtoehdon pelkästään Itäkeskuksen/Kontulan/Mellunmäen liityntäliikenteelle. Herttoniemen liityntäliikenteen voisi ehkä yrittää järjestellä samalla tavalla, mutta entä Vuosaari? 560 on nyt jo tarpeeksi pitkä ettei sitä pysty jatkamaan, joten Vuosaareen pitäisi kuitenkin ajaa 99V. Matkustajalle taas vielä sekavampaa.
"Mellunmäen haaralta" tulisi siis pääsääntöisesti 20 kpl 2-akselisia busseja tunnissa: 4 kpl linjoilla 92, 94, 94A ja 95 sekä 2 kpl linjoilla 97 ja 97V. "Vuosaaren haaralta" tulisi 11 kpl 2-akselisia busseja tunnissa: 4 kpl linjoilla 90 ja 96 ja 3 kpl linjalla 98. Linja 560 Vuosaaressa on kieltämättä ongelmallinen tapaus ja vaatii uuden bussilinjan, joka palvelee 560-bussin pysäkit ja jatkaa keskustaan, perustamisen. Toinen vastaava tapaus on 562 ja Rajakylän–Länsimäen alue (joka kannattanee palvella Porvoonväylää kulkevalla bussilla). Nuo lienee ainoat tapaukset, jossa jotain aluetta palvelevaa linjaa ei voida jatkaa keskustaan, ja pitäisin mallia silti selkeänä parista 99V ja 821X -virityksestä huolimatta.