Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tuleekohan Kannelmäen aseman silmukkaan eri linjoille omat pysäkit? Siihenhän tulee tunkua kun siinä kääntyvät tiheät linjat 40 ja 56 ja harvemmin kulkeva 42.
Junaliikenne taidetaan jatkaa 8/2021 kulkemaan 1.30 asti jokapäivä. Esimerkiksi baarissa kävijät / muut esim yö työssä olevat, 03.00 aikaan lähtevät joutuisivat kävelemään Malminkartanontieltä Renginpolulle tai päinvastasesti on 900m lähimmälle pysäkille. Jo pelkästään Malminkartanon toisesta päädystä (parivaljakontie) lähimmälle pysäkille (Puustellintie) matka on jo 1.3km kun nykyisin bussi kulkee 200-500m päässä. Noilla 900m ja 1.3km matkoilla ei hirveesti houkuttele ihmisiä julkiseen liikenteeseen ainakaan tuona 1.30-05.00 välisenä aikana.
Tuo 1,3 km on ihan vakio matka täällä missä ei ole 5 minuutin välein kulkevaa Joukkoliikennettä. Lähijunat kulkee 15 min vuorovälillä, jos silläkään, kun isompi tunkee väliin. Lähimmälle juna - asemalle on vaivaiset 1,1 km kävellen, tien hoitotaso on luokkaa 3. (6 tuntia sateen jälkeen, tosin ei ole aurattu vieläkään) ei täällä kukaan moisesta kävelystä valita. Hyvää se tekee.
Ainakin 118:lla on edelleen vanha reitti ja vuoroväli, sekä 118B on listassa mukana.
Linjan 118 reitti muuttuu aikaisintaan ensi vuonna, ei vielä syksyllä 2021.
Jos 30 on uusi runkolinja (entisestä 39:stä), niin pistää miettimään, mitkäs nykyisen linjan 39:n pysäkeistä on sellaisia, joilla uusi 30 ei enää pysähdy.
Vai onko parempi vaihtoehto se hahmoteltu kolmannen kategorian bussityyppi - sisään kaikista ovista, mutta ei kuitenkaan runkolinja.
Jos 30 on uusi runkolinja (entisestä 39:stä), niin pistää miettimään, mitkäs nykyisen linjan 39:n pysäkeistä on sellaisia, joilla uusi 30 ei enää pysähdy.
Vai onko parempi vaihtoehto se hahmoteltu kolmannen kategorian bussityyppi - sisään kaikista ovista, mutta ei kuitenkaan runkolinja.
Suunitelmassa näytti ainakin jäävän pois Ojahaantie (V1519 ja V1520), Takkatie (1523), Vanha viertotie (1441), Paciuksenkaari (1386 ja 1387), Töölön sairaala (1313 ja 1314)
Harmillista tosiaan jos Paciuksenkaaren pysäkit jäävät pois. Kyseiset pysäkit pidennettiin muutama vuosi sitten. 500 ja 510 eivät myöskään pysähdy siinä. Olisi järkevää jos 20 ja 30 kuitenkin pysähtyisivät siinä.
Niin edellisellä pysäkillä Meilahdentie on myös vaihtoyhteys raitiovaunuun, mutta tärkeämpi syy on varmaankin Iho- ja allergiasairaala sekä Englantilainen koulu Mäntytiellä ja Meilahden yläaste Kuusitiellä.
Suunitelmassa näytti ainakin jäävän pois Ojahaantie (V1519 ja V1520), Takkatie (1523), Vanha viertotie (1441), Paciuksenkaari (1386 ja 1387), Töölön sairaala (1313 ja 1314)
Vai onko parempi vaihtoehto se hahmoteltu kolmannen kategorian bussityyppi - sisään kaikista ovista, mutta ei kuitenkaan runkolinja.