Linjojen 57 ja 58 reitit Munkkivuoressa muuttuvat, jatkossa kummatkin linjat ajavat Raumantien päätepysäkille Naantalintien kautta, etenkin 58:n kierrättäminen Huopalahdentien ja Naantalintien kautta tuntuu hölmöltä varsinkin kun välissä on kahdet liikennevalot, Ulvilantieltä Huopalahdentielle ja Huopalahdentieltä Naantalintielle, täytyypä käydä ensi viikolla katsastamassa miten tuo järjestely toimii.
Jos oikein reittimuutoksesta kertovan HSL:n kartan ymmärrän, niin linjan 58 kierros Huopalahdentien kautta jää kuljettajan päätettäväksi. Päätepysäkkiä edeltävä pysäkki olisi ilmeisesti ennen ostoskeskuksen risteystä. Hiljaisina aikoina ja hyvillä keleillä voi ajaa vanhaa reittiä. Matkustajista oletettavasti suuri osa jää edelleen toiseksi viimeisellä pysäkillä, kun jatkossa pitkä kierros ei välttämättä houkuta.
57:n kannalta reitti lyhenee jonkin verran. Ruuhka-aikaan tosin tuo vanhan reitin mukainen kierros on ollut nopeampi, jos on käyttänyt Lapinmäentien vasenta kaistaa kääntymiseen.
Ostarin laajennuksen yhteydessä Raumantie menee uusiksi. Katualuetta levennetään. Parkkipaikat sijoittuvat lähemmäs ostaria kahteen riviin, joiden väliin tulee kapea 1-suuntainen ajoväylä. Tämä erotetaan korokkeella vars. kadusta, josta tulee 2-kaistainen ilman pysäköintiä. Kadun reunaan tulee lisäksi bussipysäkit ja taksiasema. Raumantien ja Naantalintien risteykseen tulee kiertoliittymä, joka mitoitetaan busseille.
Jos suunnitelman mitat ovat jossakin suhteessa, niin kiertoliittymä tulee olemaan ahdas. Kuvaruudulta viivoittimella mitattuna kiertoliittymän halkaisija on vain 20 metriä, kun vanhoilla mitoilla kääntymisvaatimus on 29 metriä. Uudet EU-määräykset edellyttävät kääntymistä 25 metrin halkaisijassa (12,5 metrin säteellä). No, toivotaan, että joko omat tietoni ovat vääriä tai mittaukseni epäonnistui.