Nobinan Ivecossa ainakin +/- säätää vain kuljettajan lämpötilaa. Matkustamon lämpö/jäähdytyspuhaltimiin pystyi sitten vaikuttamaan jollain tapaa.
Vdl:ssä et voi vaikuttaa mihinkään, ja jos suljet kuumaa puhaltavat matkustamon puhaltimet, sammuu myös kuljettajan puhaltimet..
Volvossa parhaiten säätömahdollisuuksia, puhaltimien teho helppo säätää ja kattolämmityksen säätö.
Volvossa usein ilmastoinnin toimimattomuuden lisäksi kattolämmitys paahtaa täysillä
Scalassa et voi vaikuttaa mihinkään, yleensä etupuhaltimen vaijerikin on poikki/jumissa :lol:
Automaattisesti toimivat on ihan ok, jos ne vain toimisi, itse tykkään kyllä yleensä vähän avittaa ilmastoinnin toimintaa kytkemällä typerän kattolämmityksen pois ja tarpeen vaatiessa lisätä puhallustehoa (Volvossa joilla onneksi enimmäkseen saan ajaa) Volvossa ilmastoinnin saa myös pakkokytkettyä päälle, muissa ei tätä mahdollisuutta taida olla? Eikä tietty niissä Volvoissakaan, joista hihnat ovat lentäneet mäelle tai ilmastointi on muuten vaan viallinen.
Olen huomannut sen, että kun se ilmastointi ei toimi niin pelkkä kattopuhallus on heikompaa kun ilmastoimattomassa. Yksi syy miksi Volvossakin on tehottoman oloinen ilmastointi, on se että ovia avataan muutaman minuutin välein ja jäähdytetty ilma karkaa ovista ja suljettaessa ovet puhaltimet sammuu
Parempi ilman
Lisäys: Nobinalla Scalojen lämmönsäädöt lukittiin sen jälkeen kun muutamasta autosta hajosi kompurat. Eivät kestäneet jauhaa täysillä kokoaika kun yrittivät jäähdyttää 10 astetta ulkolämpötilaa alhaisemmaksi. Mä olisin lämpötilasta sitä mieltä että 0-3 astetta alhaisempi riittää, ilmastoinnin jippo kun on siinä että se kuivattaa ilmaa, jolloin tuntuu viileämmältä. Vinkkinä myös se, että ilmastointikaan ei pysty vaikuttamaan auringon valoon, kannattaa (aina) istua varjon puolella, ja silloinkin vielä käytävän puolella