Sanopa muuta. Kuljettajalle on yleensä saatavilla vain oman työpisteensä ilmastoinnin säädöt, ja pahimmillaan kuljettajapuolenkin ilmastointi toimii vasta samalla kuin matkustamon. Ilmastoinnin ja lisälämmittimen jatkuva käyttö lisää selkeästi tuntikulutusta, eli tämä(kin) on täysin kustannuskysymys. Varsinkin keskustassa on suuri merkitys sillä, viilennetäänkö matkustamo 25 vai 20 asteeseen; matkustaminen on suurimmalle osalle toki miellyttävämpää 20-asteisessa linja-autossa kuin 25-asteisessa, mutta keskikulutus on koko ajan huomattavasti isompi, mitä viileämmäksi auto asetetaan.
Liikennöitsijät etsivät jatkuvasti uusia tapoja säästää polttoainetta; esimerkiksi stop-start-järjestelmä tekee tuloaan ja vaihteistot ohjelmoidaan vaihtamaan entistä aikaisemmin isommalle. Suomen kesä on niin lyhyt, että vaikkapa 22 astetta olisi huomattavasti mukavampi matkustuslämpötila. Uskallan väittää, että sen vaikutus kulutukseen olisi vuositasolla 3-5 prosenttia.