Jätkäsaaren raitiotie

Wow. En olekaan "luonnossa" niitä I- ja II-merkkejä missään nähnyt. Onko niitä edes missään Suomessa (tai ollut)?

Jos niitä ei Helsingistä ole löytynyt, niin lähin paikka on tainnut olla Porvoo, jossa muutamilla kapeilla tai mäkisillä kaduilla vuoropysäköinti on ollut normaali käytäntö jo vuosikaudet. Esim. Papinkadulla Rauhankadun ja Kaivokadun välillä olevassa mäessä on vuoropysäköinti.
 
Tuskin Munkkivuoreen tulee vuoropysäköintimerkkejä. Nehän sallivat/kieltävät pysäköinnin parillisina ja parittomina päivinä. Munkkivuoressa sen sijaan pysäköidään alkuviikko toiselle ja loppuviikko toiselle puolelle katua.

Tattarisuo tuli minullekin mieleen. Sen lisäksi olen nähnyt noita Oulussa. Eivät ne mitään yleisiä kyllä ole.
 
Jos niitä ei Helsingistä ole löytynyt, niin lähin paikka on tainnut olla Porvoo, jossa muutamilla kapeilla tai mäkisillä kaduilla vuoropysäköinti on ollut normaali käytäntö jo vuosikaudet.

Ei olisi tarvinnut niinkään pitkälle mennä. Jostain Kauniaisten ja Espoon rajalta niitä löytää myös.
 
Kävelinpäs tuossa alkuviikolla Jätkäsaaren uuden radan päästä päähän; kiskotus näyttää jo ihan valmiilta, mutta ajojohdot puuttuvat. Milloinkas liikenne aloitettaisiin? :)
 
Elokuussa, kun sähkönsyöttöasema on valmis. Heinäkuussa koeajellaan.
 

Joskus kyllä toivoisi ihmeiden tapahtumista.
Olisi kyllä erittäin tärkeätä, että tämä odotetuin rata saataisiin liikennöitäväksi jo kesäliikenteen alusta.
Menee taasen yksi matkailukausi ärräpäiksi HKL maineelle.
Olisi tämä saannut valmistua ennen Saukopaaden kasi-rataa.
 
Menee taasen yksi matkailukausi ärräpäiksi HKL maineelle.
Olisi tämä saannut valmistua ennen Saukopaaden kasi-rataa.
Terminaalilta palailin muuten takaisin päin bussilla 15A rautatieasemalle, eikä kestänyt kuin 20 minuuttia. Juna Tikkurilaan 14 minuuttia...
 
En ole Jusan kanssa eri mieltä. Ja luulen että Verkkiksen Seppäläkin odottaa ysiä malttamattomana. Mutta pidetään kuitenkin mielessä se, että HKL-Suy aikanaan halusi, että ysin jatke toteutuisi joskus vasta paljon paljon myöhemmin. Oikeasti varmaan halusivat, ettei se toteudu ollenkaan. No, jostain tuli mahtikäsky ja Suy:kin joutui ottamaan lusikan kauniiseen käteen ennen lakkauttamistaan. Eli itse asiassa 2012 on hurjan paljon aikaisemmin kuin mitä "alun perin" kaavailtiin.
 
Menee taasen yksi matkailukausi ärräpäiksi HKL maineelle.

Näin saattaa käydä, vaikka syy ei ole HKL:n. HKL:n puolesta raitiotie olisi ollut rakennettavissa nopeamminkin. Tahdin määrää radan alla ja ympärillä olevien katujen valmistuminen. Nythän kiskot on saatu maahan, mutta katuympäristöt eivät todellakaan ole raitiovaunun mentävässä kunnossa.

Sähkönsyöttöasemakin olisi ollut mahdollista rakentaa nopeammin, jos sille olisi ollut ajoissa paikka vapaana.
 
Tänään havaitsin, että Kekkosenkadun ja Malminrinteen välille on asennettu poikittaiset kannatinlangat. Lisäksi Ruoholahdenkadun alkupäässä oli jo muutama kannatinlangan kiinnike talon seinässä. Myönteistä, että projekti heräilee talvihorroksesta.
 
Takaisin
Ylös