- Liittynyt
- 1 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 682
Miksei riitä?
Yhtä hyvin voisi kysyä toisinpäin: Mitä haittaa olisi siitä, että vaunun nokalla lukisi rautatieasema?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Miksei riitä?
Yhtä hyvin voisi kysyä toisinpäin: Mitä haittaa olisi siitä, että vaunun nokalla lukisi rautatieasema?
Miksi äksän päätepysäkiksi ei oteta Mikonkadun pysäkkiä, jolloin kilpiin voisi hyvin laittaa "9X RAUTATIENTORI JÄRNVÄGSTORGET"?Miksiköhän linjan 9X toiseksi päätepysäkiksi ei valittu Kauppatoria Senaatintorin sijasta? Eikö kääntyminen siellä olisi jopa nopeampaa? Ymmärrän toki että Krunikan kautta ajamalla saadaan mukaan sekä Varsapuistikon että Kaisaniemen pysäkit, jotka muuten jäisivät väliin, mutta Snellmaninkadulla on hankala tarvittaessa tasata aikaa, jos seiska hengittää niskaan. Ykkösen päättärillä Kauppatorilla puolestaan ei ole linjaliikennettä viikonloppuisin. Kesällä Kauppatorilla kääntymisestä olisi tietysti haittaa museoratikalle/-ratikasta, mutta näillä näkymin linjaa 9X ei ole enää silloin olemassakaan.
Miksi äksän päätepysäkiksi ei oteta Mikonkadun pysäkkiä, jolloin kilpiin voisi hyvin laittaa "9X RAUTATIENTORI JÄRNVÄGSTORGET"?
Ai niin, eikö siinä olekaan vaihdetta Kaivokatua länteen?Sehän olisi paras ratkaisu, kunhan olisi rata länsisuuntaan Kaivokadulle!
On siinä. Lännestä ei pääse kääntymään Vilhonkadulle, mutta jos vaunu tosiaan ajaisi Kruununhaan ympäri ja sitten siirtyisi Rautatientorille tasailemaan, niin siitä kyllä pääsee liikkeelle haluttuun suuntaan.Ai niin, eikö siinä olekaan vaihdetta Kaivokatua länteen?
Samaa mieltä. Yhtä olennaista olisi että myös ysilinjan vaunujen kylteissä lukisi rautatieasema, eikä pelkkä Pasila, kuten nyt.
Eilen kun katsoin livasta niin sinne oli ohjelmoitu 9X:lle määränpäät Senaatintori ja Länsiterminaali, ei muita. Mutta vielähän sitä ehtisi. Aikaisempien poikkeusreittien jäljiltä livasta löytyy kyllä rautatieasema-määränpää, joten noheva kuski voi manuaalisesti kilvittää esitetynlaiset määränpäät jos niitä automaatti ei tule tarjoamaan.
Yhtä hyvin voisi kysyä toisinpäin: Mitä haittaa olisi siitä, että vaunun nokalla lukisi rautatieasema?
On siinä. Lännestä ei pääse kääntymään Vilhonkadulle, mutta jos vaunu tosiaan ajaisi Kruununhaan ympäri ja sitten siirtyisi Rautatientorille tasailemaan, niin siitä kyllä pääsee liikkeelle haluttuun suuntaan.
Bussipuolella on hyvä esimerkki joka "tainnuttaa" stadilaisenkin. H95 lähtee Itäkeskuksesta "kilvillä" Keinutie. Linja tosin kulkee Vartioharjun, Mellunmäen metroaseman, Vesalan ja Kontulan metroaseman kautta Keinutielle .
1) Vaunuun Länsisatamassa noussut kuvittelee (määränpäänsä) Rautatieaseman olevan päättäri, ja istuu paikallaan Senaatintorille asti ennen kuin virhe selviää.
2) Senaatintorin tienoille matkalla oleva luulee Rautatieaseman olevan päättäri ja hyppää siinä pois. Sitten hän näkee ratikan jatkavan juuri siihen suuntaan mihin hän on menossa, ja lähtee kiroillen kävelemään perässä.
Noista haksahtaisin ainakin itse ulkomailla silloin tällöin 1-skenaarioon.
Bussipuolella on hyvä esimerkki joka "tainnuttaa" stadilaisenkin. H95 lähtee Itäkeskuksesta "kilvillä" Keinutie. Linja tosin kulkee Vartioharjun, Mellunmäen metroaseman, Vesalan ja Kontulan metroaseman kautta Keinutielle .
On siinä. Lännestä ei pääse kääntymään Vilhonkadulle, mutta jos vaunu tosiaan ajaisi Kruununhaan ympäri ja sitten siirtyisi Rautatientorille tasailemaan, niin siitä kyllä pääsee liikkeelle haluttuun suuntaan.
Tuokaan ei varmaan ole huono vaihtoehto, mutta Ultrixin viestin voisi myös tulkita niin, että vaunu tasaa Mikonkadun eteläpään pysäkillä, siinä jossa 3T pysähtyy. En tiedä kumpaa hän tarkoitti.
Luulisi kyllä, että siihen jokin syy on, että 9X:n reitti haluttiin niin kuin se on. Onko Vilhonkadun ja pohjoisen Mikonkadun vaihteissa mitään ihmeellistä? Vai onko Spårakoffin tasaus tiellä?
No saadaan yhteinen Metroasema-pysäkki Kaisaniemeen