339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,466
Paras paikka olisi ajaa Mellunmäen liityntäparkkiin, mutta esim. eräänä iltana ennen joulua oli Mellunmäen vuoroista 1 peruttu välistä ja sai illalla odotella 20min ennen Mellunmäen metroa.
Ja tänään sieltä on mukavasti peruttu kaksi peräkkäistä vuoroa, eli vuoroväli aamuruuhkassa 18 minuuttia. Tuo on vieläpä toistunut kaksi kertaa. Kuvittelisi, että noita edes yritetään jakaa tasaisemmin.
Työmatka olisi suoraan autolla 30-35min (riippuen vuorokaudenajasta). Jo nyt auto+metro yhdistelmällä menee autolla 22-26 min liityntäparkkiin (Mellunmäki tai Itäkeskus) + odotusaika + 15min (Itis - Kamppi) tai 21min (Mellunmäki - Kamppi). Siihen päällä täpötäys haiseva metro, mahdolliset välistä jääneet vuorot yms. Erittäin houkuttelevaa. Menisin suoraan Kamppiin omalla autolla, ellei pysäköinti maksaisi tuhottomasti. Onneksi pyhisin ilmainen pysäköinti, joten autolla suoraan Kamppiin. Houkuttelevaa julkisten käyttöä, kyllä...
Varmaan osasyy keskustan näivettymistä on yhdistelmänä kallis pysäköinti ja surkea joukkoliikenne. Sun on pakko mennä sinne, kun olet siellä töissä. Mun ei ole pakko, enkä oikein koskaan menekään. Olisinkohan ollut tänä vuonna 3 tai 4 kertaa. Kun asuin vielä Munkkiniemessä, kävelin tai menin ratikalla sinne useamman kerran viikossa.
Estääkö jokin pidentämästä metrolinjojen vuorovälejä lisää? Ratikoiden kanssa ymmärtää ettei harvenneta enempää kun 12min on jo aika harva, mutta metrolla on nytkin linjakohtainen 7,5min vuoroväli vaikka tulee peruttuja vuoroja.
Nythän PSKL ei pysty hoitamaan edes noita hätätila-aikatauluja (ratikkapuolella; kuvassa alla Lasipalatsi tänään). Kyllä mäkin olen sitä mieltä, että vaikka harva aikataulu näyttää ikävältä paperilla, niin harva ja luotettava on sittenkin parempi kuin tiheämpi, jota liikennöitsijä ei kykene toteuttamaan. Koskee sekä metroa että ratikkaa.
Mielestäni M2:n voisi kääntää viikonloppuisin toistaiseksi Ruoholahdessa. Ei tästä kovin suurta apua olisi, mutta saataisiin edes muutamia lähtöjä enemmän liikennöityä nykyiseen verrattuna. M2:n matkustajamäärät ovat loppuosuudella alhaiset viikonloppuisin.
Järkeväähän tämä olisi. Mä ehdotin jokin aika sitten kääntöä Kampissa, kun siellä olisi ne erilliset kääntöraiteet, joten päälinjan kulku ei häiriintyisi. Ja kuuden vaunun junia tälle linjalle.