- Liittynyt
- 23 Elokuu 2005
- Viestit
- 3,331
Voisiko joku selvityksen lukenut kertoa minulle, miten taulukkoa 45 sivulla 85 pitäisi lukea? Koska minusta siinä luvut kertovat jotain ihan muuta kuin tekstien mukaan pitäisi.
Ensinnäkin vaihtoehdolle 0+, joss siis ei ole johdinautoja, on johdinautojen vuosikustannuksiksi kerrottu 40 miljoonaa euroa (summa muuten vastaa lähes raitioliikenteen kokonaiskustannuksia...).
Sen lisäksi A-vaihtoehdossa raitiovaunujen liikennöintikustannuksien pitäisi olla 0+:aa pienemmät, koska 1A on siinä lakkautettu (mitä ei ole kokonaan kompensoitu muiden ratikkalinjojen vuorolisäyksellä). Näin ei kuitenkaan ole.
Puhumattakaan siitä, että tuon mukaan selvityksen linjaston kustannukset olisivat 140 miljoonaa euroa vuodessa. Se vastaa noin kolmasosaa HSL:n kokonaiskustannuksista, mikä ei voi pitää paikkaansa.
Ja lisäksi ajoneuvokilometreissä on pelkkiä nollia.
(Plus että taulukon selite sanoo "miljoonaa euroa". 143 724 000 miljoonaa euroa = 144 biljoonaa euroa tarkoittaisi yli kaksi kertaa koko maailman bruttokansantuotetta...)
Ensinnäkin vaihtoehdolle 0+, joss siis ei ole johdinautoja, on johdinautojen vuosikustannuksiksi kerrottu 40 miljoonaa euroa (summa muuten vastaa lähes raitioliikenteen kokonaiskustannuksia...).
Sen lisäksi A-vaihtoehdossa raitiovaunujen liikennöintikustannuksien pitäisi olla 0+:aa pienemmät, koska 1A on siinä lakkautettu (mitä ei ole kokonaan kompensoitu muiden ratikkalinjojen vuorolisäyksellä). Näin ei kuitenkaan ole.
Puhumattakaan siitä, että tuon mukaan selvityksen linjaston kustannukset olisivat 140 miljoonaa euroa vuodessa. Se vastaa noin kolmasosaa HSL:n kokonaiskustannuksista, mikä ei voi pitää paikkaansa.
Ja lisäksi ajoneuvokilometreissä on pelkkiä nollia.
(Plus että taulukon selite sanoo "miljoonaa euroa". 143 724 000 miljoonaa euroa = 144 biljoonaa euroa tarkoittaisi yli kaksi kertaa koko maailman bruttokansantuotetta...)