TEP70
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 25 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 1,382
Sarvet on varustettu naruilla, joilla ne voi vetää tarvittaessa alas. Samoin naruilla ohjaamalla ne asetetaan takaisin langoille. Ainakin Pietarissa olen useita kertoja nähnyt tämän operaation - joku vääräleuka voisi sanoa, että se kertoo vain ilmajohtojen ja etenkin vaihteiden ja risteysten kunnosta.Tuo hajonneen vaunun ohitusmahdollisuus on sinänsä ihan totta - Kuinka helppo vaan on saada "sarvet" takaisin kiinni ajolankoihin?
Olikohan myös niin, että jos virroittimet irtoavat langoista, naruissa on kelat, jotka vetävät virroittimet automaattisesti alas, ettei synny vaurioita. Nämä kelat pitää sitten virittää ennen matkan jatkumista.
Huonokuntoisimmat langat olen nähnyt Tjumenissa Venäjällä. Täytyypä laittaa asiasta kuva. Niitä lankoja katsellessa tuli kyllä mieleen, että kuinka tämä liikenne voi vielä pyöriä.