- Liittynyt
- 24 Lokakuu 2007
- Viestit
- 2,238
Rataa on itse asiassa halpa rakentaa, se menee siinä samalla kuin kadut muutenkin. Laajasalon sillat ovat yksittäisenä radan osana kallis kokonaisuus, mutta suhteessa muuhun kunnallistekniikan hintaan ei mitenkään ihmeellinen. Kalustoa laajennuksiin alkaa olla 3–4 vuoden kuluttua, joka asettunee aika lailla yksiin talojen rakentamisen kanssa. Ja silloin tämän hetken suhdannetilannekin on jo historiaa.
Näin siis arvioin, luvatahan ei voi kukaan.
Katselin muutamia viestiketjuja taaksepäin , moni puhui uusista raitiolinjoista , jotka olisivat nyt 2009 -2010 käytössä. Mutta nythän mainitsit että vuosina 2013 - 2014 uudet linjat VOISIVAT kulkea. Useamman näkökulman katsominen Jätkäsaaren rakentamisesta toi mieleen sen, että esimerkiksi asukkaisen vieminen bussilla Ruoholahden metroasemalle ei mitenkään poissuljettava idea, vaan lähinnä kuulostaa terveeltä maalaisjärjeltä. Varsinkin siinä tilanteessä, että suhdanteet sallivat 5 - 10 ensimmäisen talon rakentamisen ja tulisi sitten jostain syystä pitkä suvantovaihe. Mutta jos Jätkäsaari olisi saatu autottomaksi asuinalueeksi, niin siinä tapauksessa raitiolinjan rakentaminen yhdessä ensimmäisen talon kanssa olisi ollut varsin ymmärrettävää.
Martti
Viimeksi muokannut moderaattori: