339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,499
Ensimmäisen johdinautoraportin liiteraportista ei muistaakseni olla käyty lainkaan keskustelua täällä. Sähköbusseista muuten kyllä, mutta ainakin minulle oli yllätys, että myös WSP:n trolliporukka on näitä langattomia sähköbusseja miettinyt ja kartoittanut. Kas kun HKL ei ole sen kummemmin tuonut tätä raporttia julkisuuteen.
Liiteraportti on ladattavissa täältä http://www.hsl.fi/FI/mikaonhsl/julkaisut/Documents/2009/D_2_2009_Liitemuistio.pdf ja se käsittelee siis sähkökäytön kehittymistä yleensä ja mahdollisuutta ajaa busseja sähköllä, mutta ilman ajolankoja. Erilaisten olemassaolevien akkubussien vertailu siis.
Merkillepantavaa tässä on erityisesti raportin sivulla 5 oleva taulukko, jossa käsitellään mm. superkondensaattoribusseja. Niiden arvellaan olevan kaupallisesti sovellettavassa käytössä jo 5-10 vuoden sisällä.
Jos tosiaan voidaan saavuttaa sähkökäytön edut ilman ajolankojen haittaa ja jo 10 vuoden sisällä, niin onko silloin mielekästä enää pohtiakaan ajolankojen asennusta?
Liiteraportti on ladattavissa täältä http://www.hsl.fi/FI/mikaonhsl/julkaisut/Documents/2009/D_2_2009_Liitemuistio.pdf ja se käsittelee siis sähkökäytön kehittymistä yleensä ja mahdollisuutta ajaa busseja sähköllä, mutta ilman ajolankoja. Erilaisten olemassaolevien akkubussien vertailu siis.
Merkillepantavaa tässä on erityisesti raportin sivulla 5 oleva taulukko, jossa käsitellään mm. superkondensaattoribusseja. Niiden arvellaan olevan kaupallisesti sovellettavassa käytössä jo 5-10 vuoden sisällä.
Jos tosiaan voidaan saavuttaa sähkökäytön edut ilman ajolankojen haittaa ja jo 10 vuoden sisällä, niin onko silloin mielekästä enää pohtiakaan ajolankojen asennusta?