Toi 58 on minusta nimenomaan esimerkki siitä mitä käy kun yritetään leikkiä ratikkaa bussilla. Mun käsityksen mukaan se jumittaa ensinnäkin AKK:lla, Pasilan sillalla ja Nordenskiöldinkadulla. Ja ihan vaan siksi ettei välillä ole bussikaistoja. Silta ehkä ratkeaa levennyksen myötä, tosin ratikoilla ja busseille tulee sitten yhteinen kaista, saa nähdä miten toimii. Toinen ongelma on Pasilan aseman pysäkki, Meikkuun meneviä hoitsuja pukkaa ruuhka-aikaan tuulilasimakuorma kyytiin ja pysäkkiajat venyy todella pitkiksi. Milleköhän isohkolle matalattialaisella ja monioviselle liikennevälineelle on jo saatu omat kaistat suurimmalle osalle väliä AKK-Pasila-Meikku ja loputkin olisi jotenkin tehtävissä? Loogista olisi miettiä 58 uusiksi niin että se palvelee etupäässä Itis-Pasila väliä, yhdistää esim. 59:n, ja jatkaa ysi Meikkuun samalla kun se oikaistaan ja pysäkki tulee aseman eteen sillalle. On kokolailla toivotonta saada esimerkiksi Nordenskiöldinkadulle bussikaistat joita vielä kunnioitetaan, se on aivan täynnä henkilöautoja, bussien vieminen kiskoille taas on minusta oiva keino sekoittaa sekä bussien että ratikoiden liikenne. Kun tilaa on rajallisesti niin pitäisi tehdä jotain valintoja.