Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,209
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Minä koen, että osuus Myyrmäestä Espooseen päin tulisi toteuttaa useammalla kuin yhdella linjalla. Itse Jokeri II voisi jatkaa linjan 510 reittiä Leppävaaraan ja päättyä sinne. Saataisiin linjaa vähän lyhyemmäksi ja ehkä helpommaksi toteuttaa. Myyrmäestä Matinkylän ja Espoon keskuksen suuntaan ajettaisiin sitten omia linjojaan.Rattivaunu sanoi:TV2:n Alueuutisissa suunnittelujohtaja Vepsäläinen (HKL-Suy) mainitsi, että kakkos-Jokeri voisi mennä yhtenä vaihtoehtona Kehä II:ta osuudella Matinkylä - Myyrmäki.
Jos katsoit YLEn Alueuutisten lähetyksen, saatoit havaita, että kakkos-Jokerille tehdään (jos "hyvin" käy) noin kilometrin pituinen tunneli Paloheinän pohjoispuolelle. Suunnittelujohtaja antoi jonkunmoisen kustannusarvionkin moiselle. Hän näytti myös kartalta linjausta. Hakuninmaa näytti olevan linjauksessa mukana monen muun paikan ohella. Kaikenkaikkiaan Jokeri 2 vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta hankkeelta, vaikkakin herättänee monenlaisia intohimoja sekä harrastusrintamilla että niiden ulkopuolella.JT sanoi:Niin, mikäs tulee olemaan Kehä II:n pääpiste. Joskus oli kai suunnitteilla jatkaa kehätie jopa Lahdenväylälle asti, joka tietysti olisi JOKERI-2:n kannalta parempi, mutta nyttemmin tie on kai entistä varmemmin päättymässä Hämeenlinnanväylälle. Mikäli Kehä II ei jatku Lahdenväylälle saakka joutuu JOKERI-2 kulkemaan Ylästön kautta, ja varmaan linjoille 51, 55 tapahtuu joitain muutoksia. Tätä tiehanketta kyllä pitäisi edistää, koska se valmistuessaan myös vähentää oleellisesti Kehä I:n liikennettä.
Joskus olen nähnyt luonnoksia Jokeri 2:sta, ja ne olivat ihan oikean suuntaisia: linja kulkee läpi rakennettujen alueiden, ei kierrä niitä seudullisella moottorikadulla kaukana kaikesta.JT sanoi:Niin, mikäs tulee olemaan Kehä II:n pääpiste. Joskus oli kai suunnitteilla jatkaa kehätie jopa Lahdenväylälle asti, joka tietysti olisi JOKERI-2:n kannalta parempi, mutta nyttemmin tie on kai entistä varmemmin päättymässä Hämeenlinnanväylälle.
Eikös Kehä II:n varteen Suurpeltoon ole suunnitteilla uusi kohtuullisen iso asuinalue, mutta muuten on sitten aika "tyhjää" Turuntielle saakka. Jos Kehä II:sta todella jatketaan, mielestäni JOKERI-2:n ei tulisi liikennöidä siinä, koska tien linjauksen kohdilla ei ole kuin muutama omakotitalo, ellei Rastaala - Hämevaara väliin sitten rakennetta JOKERIA ajatellen uusia pientaloalueita.Antero Alku sanoi:Jos bussi pannaan Espoossa Kehä II:lle, niin ketähän se siellä keskellä ei mitään palvelee? Bussia ei pidä ajattaa motarilla kuin silloin, kun linja palvelee selkeästi päätepisteitään, kuten esikaupungin ja keskustan välinen linja. Kehälinjat eivät ole tällaisia, vaan ne palvelevat matkoja linjan VARRELLA sijaitsevien lähtö- ja kohdepisteiden välillä. Näin toimii jo 550.
Taidat olla oikeassa :wink:Antero Alku sanoi:Kehä 2:n jatkaminen vähentää ilman muuta Kehä 1:lle suuntautuvaa autoliikennettä ja helpottaa siten henkilöauton käyttöä seudulla. Juuri siksi sitä ei pidä rakentaa, vaan toimivaa joukkoliikenteen verkkoa.
339-DF sanoi:Olipa taas taattua HS-laatua. Hesari kirjoittaa: " Helsingin joukkoliikennelautakunta päätti torstaina kymmenen miljoonan euron myöntämisestä Jokeri II:n rakentamiseksi."
Eli käytännössä 510 (Vantaankoski-Myyrmäki-Leppävaara-Westendinasema, tai 510B Myyrmäki-Leppävaara.kemkim sanoi:Minkä linjojen pohjalle tämä uusi Jokeri rakennettaisiin? Länsipuolella joku 500-sarjalainen, joka menee Myyrmäen suunnasta Leppävaaraan tai Westendinasemalle.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Helsingin+Keskuspuiston+alle+hiihtoputki/1135232101617Helsingin Sanomat 26.11. sanoi:HKL on kaavailemassa uutta Jokeri 2 -bussilinjaa Vuosaaresta Myyrmäkeen. Se alkaisi kulkea vuonna 2011. Paloheinän ja tulevan Kuninkaantammen kaupunginosan välillä bussien pitäisi kulkea tunnelissa reilun kilometrin verran Keskuspuiston ali. Tunnelille on rakennettava varauloskäynti jossain muodossa.
"Selvityksemme mukaan edullisin vaihtoehto olisi rakentaa bussitunnelin rinnalle toinen, kapeampi tunneli. Se voisi hyvin olla hiihtoputki, jonka itäinen sisääntuloaukko olisi Paloheinän hiihtokeskuksen kohdalla", HKL:n suunnittelujohtaja Ville Lehmuskoski kertoo.
Rauramon mukaan hiihtoputki olisi 1,7–1,9 kilometriä pitkä ja siihen saataisiin jonkin verran tasoeroja. Leveyttä hiihtoputkella olisi yhdeksän metriä.
HKL on laskenut Jokeritunnelin hinnaksi 25 miljoonaa euroa.
Tai vielä halvemmalla vetämällä vaan asfalttia keskuspuiston halki. Mutta keskuspuistoon ei vaan saa maan päälle tehdä yhtään mitään.Nyt rakennetaan sitten kakkosjokerille 25 miljoonan euron bussitunnelia, kun sama asia hoituisi kymmenesosalla kustannuksista nurmetetulle radalla.
Semmoinen pieni yksityiskohta, että tuota kakkosjokeria on kai ajateltu syöttöliikenteeksi Kuninkaantammesta Myyrmäkeen. Ei sinänsä hölmömpi ajatus, Myyrmäki on alueen luonnollinen keskus. Mutta kun siinä on se vyöhykeraja.
Kommentoin sillä oletuksella, että nurmetun radan voi viedä puiston läpi mutta asvaltoitua bussiväylää ei. Asia on kimurantti. Heitin pallon asianharrastajille Keskuspuistoblogissa: http://keskuspuisto.blogspot.com/2007/11/hiihtoputki-ja-joukkoliikennetunneli.html#linksTai vielä halvemmalla vetämällä vaan asfalttia keskuspuiston halki. Mutta keskuspuistoon ei vaan saa maan päälle tehdä yhtään mitään.
OK, kuvittelin että tuo Kuninkaantammi on tarkoitus tehdä liitynnän varaan. Suora yhteys on toki parempi.Jos on menossa Vantaalle, niin pitäähän se vyöhykeraja jossakin ylittää. En ole nähnyt missään sellaista vaihtoehtoa, että Kuninkaantammen yhteydet Helsinkiin hoidettaisiin Myyrmäen kautta. Helsinkiin päin yhteydet hoituvat Suvuntietä käyttävillä busseilla ja tuota Jokeri II:n tunnelia pitkin tulevalla 66:lla.