On kuitenkin mahdollista, että jostain syystä joukkoliikenteen kysyntä kasvaa huomattavasti ennustettua enemmän. Tällöin voisi tulla perustelluksi tunnelia käyttävän linjan muuttaminen raitiolinjaksi. Toisaalta on myös mahdollista, että esimerkiksi ilmastonmuutoksesta tai ilmanlaatukysymyksistä johtuen tunnelin kautta haluttaisiin liikennöidä sähkökäyttöisiä johdinautoja.
Tunnelin mitoitus ei korkeuden osalta mahdollista raitiovaunujen tai johdinautojen liikennöintiä ilman kehittämistoimenpiteitä. Johdinautojen edellyttämä tila on mahdollista järjestää tunneliin kevyin toimenpitein. Myöskään raitioliikenteen edellyttämät toimenpiteet eivät ole mittaluokaltaan niin järeitä, etteikö niitä tarvittaessa voitaisi tehdä jälkikäteen. Raitioliikenne tunnelissa edellyttäisi tunnelin pohjan louhintaa 30 cm alemmas ja katosta 50 cm lisälouhintaa. Raitioliikenteeseen varautuminen heti tunnelin rakentamisvaiheessa lisäisi kustannuksia 1,5 milj. eurolla eikä sitä ole tarkoituksenmukaista tehdä, sillä matkustajamäärät eivät edellytä raitioliikennettä tunnelissa ainakaan useaan kymmeneen vuoteen.