Junahavaintoja 2011

Johtuisiko tuo kolmannen yksikön lisääminen tuohon junaan siitä että Flirttien lukumäärän kasvaessa on Sm1/2-kalustoa jäänyt yli tarpeen?

Eli siis, ei tuohon ole lisätty yksikköä, vaan kesäkauden jälkeen on menty kahdella. Jos siinä on joskus ollut kolmas yksikkö, niin se on ollut jokin poikkeus. (Tai edellinen juna sopivasti myöhässä.)


Ajetaanko kaikki Vantaankoskelta klo 7.21-8.11 lähtevät Sm1/2-junat kolmella yksiköllä?

8:11 lähtevä on kahdella, mikäli oikein kastoin. Aikaisemmat on kaikki kolmella vanhalla yksiköllä (paitsi tuo 7:21 on kahdella Sm5:llä, mikäli oikein katsoin).
 
Näköjään ruuhka-aikojen välillä ajetaan ainakin kaksi kappaletta kahden Sm5:n pötköä N-junissa. Sm1/Sm2 -pötköt ajetaan kolmella yksiköllä.
 
Näköjään ruuhka-aikojen välillä ajetaan ainakin kaksi kappaletta kahden Sm5:n pötköä N-junissa. Sm1/Sm2 -pötköt ajetaan kolmella yksiköllä.

Liittyisiköhän tämä vakiokokoonpanoihin? Eli siihen ettei junia lyhennetä enää ruuhka-aikojen välillä.
 
Liittyisiköhän tämä vakiokokoonpanoihin? Eli siihen ettei junia lyhennetä enää ruuhka-aikojen välillä.

Voi olla, ainakin Sm5:n kohdalla. Vanhemmat yksiköt ovat omien havaintojeni mukaan ajanut heti arki-päivä-N-junien alettua ruuhka-aikojen välillä 3-yksikköisinä.
 
IC 133:n etupäässä on seitsemän suljettua sinistä vaunua. Takaa eteen lueteltuna Eip 23189, EFit 23566, Rbkt 26902, Ei 27018, Ein 23272, Ein 23268 ja vielä yksi jonka numeroa en nähnyt. Juna lähti Helsingistä reilu 10 minuuttia myöhässä.
 
8-9.10. yö

n. 20-vuotias mies kuoli tavaravaunun katolle osuttuaan ajojohtimeen Kuopion ratapihalla: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/j...-sahkoiskuun-kuopiossa/art-1288419476916.html

Ilta-Lehden paperiversiossa oli vielä vähän laajemmin juttua.

Mies oli siis kiivennyt piikkiaitojen yli kaverinsa kanssa ja päättänyt kiivetä vaunun katolle jossa sitten osui ajojohtimeen, valokaaren voimasta kuulemma lennähti katolta alas ja kuoli samantien nopeasta ensiavusta huolimatta.
 
Rantaradan joitakin IC-junia on ajettu poikeuksellisesti pendolino-kalustolla viime ja tämän viikon, ilmeisesti johtuen ratatöistä jonka vuoksi joitakin muita vuoroja on peruttu. Varma havainto on ainakin illan laivajuna IC 143.

t. Rainer
 
10.10 ajettiin joku IC2-juna varmaan 135 Helsingistä Turkuun täyspunaisena. :cool:
Kyseinen juna ajoi Huopalahdessa ohitse.
 
Tämä selittääkin sen, miksi viime torstaina sekä I- että K-junien liikenne kangerteli iltaruuhkassa. Käpylän aseman näyttötaulu näytti myöhästymisen syyksi järjestyshäiriötä ja oikeassa oli.

Tänään taasen iltaruuhkaa vaikeutti ainakin Tikkurilan suunnalla ollut jännitehäiriö. Jotkut K-junat seisoivat Tikkurilan asemalla muutaman minuutin ennen kuin jatkoivat matkaa Keravan suuntaan.
 
31.10.

Sm4 6309/6409 N-junana, Tapanilasta Helsinkiin klo 11:25. Normaalisti vuorolla 3-yksikköinen Sm1/Sm2.
 
Takaisin
Ylös