Junahavaintoja 2011

7.11.2011

Sm5 10 N-junassa
Kympistä on jostain syystä niukasti mainintoja (ainakin kaupallisen käytön osalta) tällä foorumilla. N-reitillä havaitsin saman yksilön ensimmäisen kerran 22.10.2011. Kuvaushetkellä määränpäätekstinä todellakin oli "Koivukylä". Ymmärtääkseni sillä tekstillä ei kuitenkaan liikuttu minnekään.
 
8.11.

IC2 169 meni äsken ohitseni. Mukana oli heti veturin jälkeen 2 intercity mallista autonkuljetusvaunua ja sen perässä EIL-lähiliikennevaunu ja sen perässä normaalirunko.
 
30.11.

Sm5 #11 K-junassa

Junapari IC 109/114 korvattiin Pendolino-yksiköllä.
 
1.12.

Radantarkastusvaunu Ttr1 51 "Emma" seisoi Helsinki C:n raiteella 4, kun kävelin ohi n. klo 9.15. Mitähän varten se oli niin keskeisellä paikalla?
 
Ei lukitusta junasta oikein pääse ulos omin keinoin... Ellei sitten käytä "oven hätäavausta". Joten en sitten ymmärrä mitä "onnetonta" siinä on...

Tapaus on sattunut vilkkaimpaan ruuhka-aikaan mitä ilmeisimmin 4-raiteella seisseessä junassa, junan ohi kulkee jatkuvasti suuri määrä matkustajia ja junahenkilökuntaa joten eiköhän tuo vaunun sisälle jäänyt henkilö olisi päässyt ulos vaunusta melko nopeasti kun olisi malttanut mielensä, tai sitten olisi voinut käyttää sitä oven hätäavausta, kyllä ikkunan rikkominen vasaralla on hätävarjelun liioittelua tuossa tilanteessa. Harmi ettei kyseistä henkilöä saatu kiinni jotta lasku rikotusta lasista olisi saatu hänen maksettavakseen!
 
Ei lukitusta junasta oikein pääse ulos omin keinoin... Ellei sitten käytä "oven hätäavausta". Joten en sitten ymmärrä mitä "onnetonta" siinä on...
Onhan se nyt onnetonta jos pitää ikkuna rikkoa, vaikka olis voinu nimenomaan käyttää oven hätäavausta.
 
Harmi ettei kyseistä henkilöä saatu kiinni jotta lasku rikotusta lasista olisi saatu hänen maksettavakseen!

Eikä Sm4:ssa ole joka osastolla + auloissa valvontakamerat? Tiedä sitten kuinka hyvän, ja eivät ne kyllä kuitenkaan paljoa auttaisi.
 
9.12.

Sm5 10 jäi lähdöllä 18:41 teknisen vian vuoksi Helsingin asemalle laiturille 3. Muutama minuutti ennen seuraavan vuoron lähtöä konduktööri kuulutti että juna ei lähde mihinkään vaan viereiseltä laiturilta lähtee juna hetken päästä.
 
Mahtaako olla ensimmäinen junan pysäyttänyt vika junamallin Suomen-elossa?

Ei ole kyllä mieleen tullut että olisi ainakaan tänne havaintoja pistetty. Vähän ihmettelin kyllä, kun kertoi teknisestä viasta. Ekana sammui ilmeisesti moottori tms. sen jälkeen puolet valoista, sen jälkeen kuulutettiin että se juna ei lähekkään mihinkään...
 
Takaisin
Ylös