Junahavaintoja - alkuvuosi 2013

Eli oikeastaan voisi sanoa, että pakettikatko on tältä kuulta peruttu.

No joo viime tipassa se peruttiin. Kaikki oli kyllä oikeastaan valmiina, mutta deeverin kuljettajan puuttumisen vuoksi päätettiin ajaa Sm2:lla ja jännitteet ajolangoissa.
 
Kumma että kuitenkin Riihinmäelle ajettiin H229-tunnuksin mutta takaisin T:nä.

Korjataan tätä sen verran että Liikenneviraston tauluissa juna näkyi H229:nä mutta VR:n Junat kartalla ja muissa palveluissa oli kyllä ihan H9605:na (ja paluu 9612)
 
Mikä ihme on pakettikatko?

Pääradalla tehdään ratatöitä/sähkötöitä joka kuukauden ensimmäisenä maanantain ja tiistain välisenä yönä jolloin jostain Helsinki - Riihimäki väliltä (tai pidemmältäkin) katkaistaan sähköt. Silloin ajetaan viimeinen T-juna Helsingistä Riihimäellä klo 01:31 ja ensimmäinen T-juna takaisin klo 03:14 diesel-veturi vetoisena Eil-junana.

---------- Viestit yhdistetty klo 16:55 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:02 ----------

5.2.

Kuvaaja itse ei ollut näköjään tätä tänne laittanut, joten päätimpä itse linkittää. Vantaankosken aseman laiturinäyttö osasi tänään näyttää vähän muutakin kuin perinteisen infon.
 
Sm5 #24 tulossa tänään 7.2. Turusta Karjaan kautta Ilmalaan. Tämän hetkisen tiedon mukaan lähtö Turusta n. 12:00, perustuen edellisten siirtojen aikoihin kaksnelkku ohittaisi Huopalahden n. 15:15.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Junahavaintoja 2013

27.1.

Sm5 kakskakkonenkin (22) on liikenteessä, bongattu juuri äsken N-junassa.

Aktiiviliikenteessä on jo 22 Sm5-yksikköä, mikä mahtaa olla tällä hetkellä Sm1:n poistotilanne? Käsittääkseni yksiköt 6002-6005, 6008, 6009, 6013, 6014, 6019 ja 6038 on ainakin poistettu (tilanne 2012) Koska kaksi Sm5-yksikköä korvaa kolme Sm1-yksikköä ruuhkaliikenteessä, niin tällä hetkellä 1-sarjan sameja voitaisiin poistaa jo kolminkertainen määrä nykyiseen verrattuna. Ylimääräistä Sm1-kalustoa pitäisi siis seistä Ilmalassa parinkymmenen yksikön verran? Kuitenkin Sm1-kalustoa näkee edelleen aktiiviajossa jopa viikonloppuisin.
 
Vs: Junahavaintoja 2013

Käsittääkseni yksiköt 6002-6005, 6008, 6009, 6013, 6014, 6019 ja 6038 on ainakin poistettu (tilanne 2012).
Missä välissä 6009 on poistettu? Sitä vastoin havainnot 6040:stä aivan viime ajoilta saattavat olla vähissä.
 
Vs: Junahavaintoja 2013

Missä välissä 6009 on poistettu? Sitä vastoin havainnot 6040:stä aivan viime ajoilta saattavat olla vähissä.

Tuosta 6009:stä unohtui kysymysmerkki koska sen poistosta mulla ei ollut varmuutta, ilmeisesti on siis yhä liikenteessä?
 
Vs: Junahavaintoja 2013

Tuosta 6009:stä unohtui kysymysmerkki koska sen poistosta mulla ei ollut varmuutta, ilmeisesti on siis yhä liikenteessä?
Tuli vastaan tänään klo 15:52 lähellä kilometritolppaa 2. Alppipuiston tuntumassa, Linnanmäen alapuolella.
 
Sm5 #24 tulossa tänään 7.2. Turusta Karjaan kautta Ilmalaan. Tämän hetkisen tiedon mukaan lähtö Turusta n. 12:00, perustuen edellisten siirtojen aikoihin kaksnelkku ohittaisi Huopalahden n. 15:15.

16:32 ohitti Leppävaaran, eli yli tunti arvioitua aikaa myöhemmin. Ilmeisesti lähtenyt Turustakin taas myöhemmin.
 
Nyt torstai-perjantai -yönä noin klo 02:00 (lähtö 01:47 Helsingistä) Sm1 6011 hajosi Pasilan aseman 8-raiteelle. Noin 10 minuutin säätämisen jälkeen kuulutettiin, ettei tällä rungolla päästä eteenpäin ja matkustajia pyydettiin siirtymään raiteelle 9 tulleeseen Sm1 6050:iin.
 
7.2.

S 91 ajettiin jälleen kerran kahdessa osassa. Ensimmäisenä vaunut 7-12 ja sen jälkeen vaunut 1-6 Helsingin vararungolla. Enkä yhtään ihmettele miksei pendojen naittaminen yhteen onnistu tämän kuvan perusteella: http://vaunut.org/kuva/80679

Ja samalla tavalla tänään 8.2. 91:n paluujuna S 80 ajetaan kahdessa osassa, joista jälkimmäinen vararungolla tunnuksella S 1080.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös